برای افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه

رئیس جمهور وارد آذربایجان غربی شد

رئیس جمهوری کشورمان امسال برای سومین بار به استان آذربایجان غربی سفر می کند.

مهاباد/بالویز/رییس جمهور به منظور افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه وارد آذربایجان غربی شد.

به گزارش سرویس سیاسی،پایگاه خبری بالویز؛آیت‌الله ابراهیم رئیسی که صبح امروز (جمعه) برای افتتاح و بهره برداری از سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه،به این استان سفر کرده است،در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی شهید باکری مورد استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی قرار گرفت.

در سفر رییس جمهور سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه شامل کانال و تونل انتقال آب، به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس جمهور را در این سفر رییس دفتر رئیس جمهور و وزیر نیرو همراهی می‌کنند.

این سامانه که بزرگترین طرح زیست محیطی کشور به شمار می رود شامل ۳۵/۷ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر کانال در فاز اول سالانه ۳۰۰ میلیون متر معکب و در مرحله دوم ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب را از سد کانی سیب به دشت نقده و حوزه آبریز دریاچه ارومیه منتقل می‌کند.

مراسم افتتاحیه بزرگترین طرح زیست محیطی خاورمیانه، در روستای بیگم قلعه در شهرستان نقده محل خروجی تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب از سد کانی سیب به کانال روباز برگزار شد.

بسته انتقال آب از جنوب آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه شامل سد کانی سیب با ظرفیت ۲۲۰ میلیون متر مکعبی، یک تونل ۳۵.۶ کیلومتری و یک کانال بتونی ۱۱ کیلومتری است که به رودخانه «گدار» متصل و پس از طی حدود ۲۸ کیلومتر سالانه نزدیک به ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب وارد پیکره دریاچه ارومیه خواهد کرد.

این طرح با اعتبارات صندوق توسعه ملی و توسط قرارگاه خاتم الانبیا اجرا شده است.

رئیس جمهوری کشورمان امسال برای سومین بار به استان آذربایجان غربی سفر می کند.

مقصد بیست و یکمین سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی ارومیه بود که سی ام اردیبهشت ماه اتفاق افتاد و شانزدهم بهمن نیز برای بازدید از مناطق زلزله زده خوی به شهرستان خوی در آذربایجان غربی سفر کرد و امروز جمعه نیز برای افتتاح سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه به این استان سفر کرده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۲/۰۵-۰۹:۱۵:۴۸/خبر۳۶۰۳/کدخبر۱۷۳۴۷/ج

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)