رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد

تردد درگردنه‌های مهاباد به دلیل کولاک برف مشکل است

شدت کولاک به حدی است که تردد در این مسیر را با مشکل مواجه کرده است.

مهاباد/بالویز/ رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد،گفت:کولاک برف تردد در گردنه‌های شهرستان مهاباد را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”رحمت نویدی نیا با اعلام این خبر اظهار داشت:به دلیل کولاک شدید برف در گردنه‌ها،مناطق کوهستانی و ارتفاعات این شهرستان علاوه بر کاهش دید،تردد وسایل نقلیه مشکل بوده و بدون زنجیرچرخ امکانپذیر نیست.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد،افزود:هم‌اکنون تردد در محور مهاباد- بوکان به دلیل کولاک شدید در محدوده قره‌بلاغ و حاجی‌علی‌کند، بسیار سخت بوده و دید افقی هم به کمتر از پنج متر رسیده است.

نویدنیا با اشاره به اینکه در محور مهاباد-سردشت هم در دو گردنه جواله‌ره‌شان و زمزیران کولاک شدید گزارش‌شده است،اظهارکرد:مأموران راهداری در چند نوبت مسیر را بازگشایی کرده و مشغول امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک هستند.

وی،به هموطنان توصیه کرد از تردد غیر ضروری در این مسیرها خودداری و در صورت لزوم از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

نویدی‌نیا اضافه کرد: گروههای راهداری درحال برفروبی و نمک‌پاشی جاده برهان هستند اما شدت کولاک به حدی است که تردد در این مسیر را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای شهرستان مهاباد اضافه کرد:هم‌اکنون راه دسترسی پنج روستای سولغه، مرانه، اصحاب، کارگ و هه‌رمی در بخش منگور شرقی این شهرستان به علت کولاک شدید مسدود شده است.

وی، با تأکید کرد بر اینکه رانندگان تا مساعد شدن شرایط از سفرهای غیرضروری پرهیزکنند،افزود:تردد در سایر محورهای این شهرستان شامل محور مهاباد به ارومیه و مهاباد به میاندوآب با سهولت در جریان است.

نویدی‌نیا اضافه کرد: تمام امکانات و ماشین‌آلات راهداری برای برف‌روبی و نمک‌پاشی و همچنین ارائه خدمات به خودروهای گرفتار‌شده در برف و کولاک آماده باش هستند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۱۱/۱۶-۰۹:۰۵:۱۲/خبر۳۵۷۳/کدخبر۱۷۱۹۴/ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)