رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهاباد

راهدارخانه ‌های مهاباد برای اجرای طرح زمستانی تجهیز شدند

در قالب طرح راهداری زمستانی ۵۵ مأمور راهداری در راهدارخانه‌ های این شهرستان مستقر شدند

مهاباد/بالویز/رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهاباد از تجهیز راهدارخانه های این شهرستان برای اجرای طرح زمستانی خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”رحمت نوید نیا” با اعلام این خبر اظهار داشت:همزمان با اجرای طرح زمستانی راهدارخانه‌ های این شهرستان با ۱۵ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری تجهیز شدند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مهاباد،افزود:در قالب طرح راهداری زمستانی ۵۵ مأمور راهداری در راهدارخانه‌ های این شهرستان مستقر شدند .

وی با بیان اینکه ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد؛اظهار کرد: ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌ شود.

نویدنیا تصریح کرد: هم ‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهدارخانه در روستاهای کیتکه و کله گاوی در محور مهاباد به سردشت، گردنه قره‌ بلاغ در مسیر مهاباد – بوکان و راهدارخانه دارلک در مسیر مهاباد – ارومیه فعال شده است.

وی افزود: در بخش روستایی نیز دو راهدارخانه سیار در مسیرهای روستاهای آفان و سیاقول،کار برفروبی و بازگشایی محورهای روستایی این شهرستان را بر عهده دارند.

نویدنیا، با اشاره به اینکه پنج هزار تن ماسه و یکهزار و ۲۰۰ تن نمک برای طرح زمستانی در راهدارخانه‌های این شهرستان ذخیره شده است،گفت:از این مقدار نمک و ماسه، سه هزار تُن در راهدارخانه مرکزی ذخیره و مابقی در بین راهدارخانه ‌های این شهرستان برای استفاده در فصل زمستان تقسیم شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان مهاباد اضافه کرد: این شهرستان دارای ۸۳۵ کیلومتر راه شامل ۳۵ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۷ کیلومتر راه اصلی ۷۱ کیلومتر راه فرعی و ۶۱۲ راه روستایی آسفالت و شوسه است.

طرح راهداری زمستانی همزمان در سراسر کشور از ۱۵ آبان امسال آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۹/۱۷-۰۶:۰۵:۴۱/خبر۳۵۱۵/کدخبر۱۶۹۵۵/پ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)