رئیس نهضت سواد آموزی مهاباد

مهاباد رتبه دوم نرخ بی سوادی در استان

سازمان نهضت سوادآموزی با هدف باسواد کردن خیل عظیم بی‌سوادان کشور تشکیل شد.

مهاباد/بالویز/ رئیس نهضت سواد آموزی مهاباد،گفت:شهرستان مهاباددر رتبه دوم بالاترین نرخ بی سوادی در استان قرار دارد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”لقمان پیروتی” در جلسه شورای آموزش و پرورش با اعلام این خبر اظهار داشت:بیشترین آمار بی‌سوادی در کشور بە ترتیب متعلق به استان سیستان و بلوچستان، خوزستان و آذربایجان غربی بوده و بیشترین آمار باسوادی به ترتیب در مازندران، تهران و قزوین ثبت شدە است.

رئیس نهضت سواد آموزی مهاباد،افزود:در استان آذربایجان غربی، شهرستان خوی بیشترین میزان بی‌سواد مطلق را داراست و پس از آن شهرستان مهاباد در رتبه دوم بالاترین نرخ بی‌سوادی در استان قرار دارد.

وی اضافه کرد: هشت هزار و ۶۷۵ نفر شامل هزار و ۷۰۰ مرد و مابقی زن در محدوده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در مهاباد بی سواد مطلق هستند کە بیشتر آنان در شهر مهاباد و مناطق حاشیەای از جمله پشت تب، زمین های شهرداری و باغ شایگان ساکن هستند.

به گزارش سایت خبری بالویز؛در هفتم دی ۱۳۵۸ خورشیدی، سازمان نهضت سوادآموزی با هدف باسواد کردن خیل عظیم بی‌سوادان کشور تشکیل شد.

بنیانگذار انقلاب اسلامی به‌ منظور تقویت برنامه‌های سوادآموزی حجت الاسلام محسن قرائتی را به‌عنوان نماینده خویش‌ در این سازمان منصوب کرد.

در ۱۳۶۳ خورشیدی دولت با هدف تقویت و توسعه برنامه‌های مبارزه با بی سوادی در کشور، اساسنامه سازمان را به‌ تصویب مجلس رساند که در آن وظیفه اصلی نهضت آموزش بزرگسالان در حد خواندن و نوشتن و آموختن حساب با استفاده از ابزارهای هنری و تشویق و ترغیب بیسوادان و کم سوادان در یادگیری بیشتر جمعیت بی‌سواد کشور تعیین شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۶/۲۴-۰۲:۰۳:۵۲/ خبر ۳۴۴۸/کدخبر ۱۶۶۵۸/پ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)