رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت

۱۲ منطقه سردشت در سامانه جامع گردشگری كشور ثبت شد

مسافران و مهمانان با مراجع به این سامانه می‌توانند اطلاعات لازم از مناطق مورد نظر خود را قبل از آغاز سفر دریافت کنند.

مهاباد/بالویز/رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سردشت،گفت:۱۲ منطقه از مناطق طبیعی و بکر گردشگری این شهرستان در سامانه جانا (سامانه جامع نظارت،آمار و اطلاعات گردشگری کشور) به ثبت رسید.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز”صلاح محمدی” با اعلام این مطلب اظهار کرد:در راستای جذب مسافر و گردشگران از اقصی نقاط ایران و خارج از کشور و تسهیل و تسریع حضور گردشگران و مسافران به مناطق گردشگری، هشت منطقه بکر و طبیعی، یک دهنه پل و گرمابه تاریخی، یادمان‌های دوران دفاع مقدس و بازارچه‌های مرزی این شهرستان در سامانه جانا ثبت شدند.

وی افزود: آبشار شلماش و رزگه، چشمه آب معدنی گراوان و چشمه گروی کوزه،جنگل‌ و سد سردشت،طبیعت اطراف روستای مرزی بیوران،دشت وزینه،پل تاریخی قلاتاسیان و گرمابه بیستون از جمله این مناطق هستند.

رببس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی سردشت با اشاره به اقدامات زیرساختی برای جذب گردشگران اضافه کرد:در این شهرستان ۱۴ اقامتگاه بومگردی وجود دارد که از این تعداد هشت اقامتگاه فعال و مابقی در حال اخذ مجوزهای لازم جهت راه‌اندازی و فعالیت هستند االته این اقامتگاه ها قبلا در سامانه جانا به ثبت رسیده‌اند.

وی ادامه داد:سامانه جانا که با هدف الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای مرتبط با مجوزهای تأسیسات گردشگری و تسهیل و تسریع دسترسی عموم به خدمات حوزه گردشگری به صورت برخط، توسط وزارت میراث فرهنگی راه‌اندازی شده که مسافران و مهمانان با مراجع به این سامانه می‌توانند اطلاعات لازم از مناطق مورد نظر خود را قبل از آغاز سفر دریافت کنند./ صدا و سیما

مهاباد/بالویز/۱۴۰۱/۰۱/۱۶-۰۷:۲۸:۱۳/خبر ۳۲۶۴/کدخبر۱۵۸۱۰/س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)