رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد:

تردد در گردنه های مهاباد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست

پدیده مه غلیظ دید افقی را به حدود 50 تا 100 متر کاهش داده است.  

مهاباد/بالویز/ رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد،گفت:با وجود بارش برف و برودت هوا تردد در گردنه‌های “زمزیران” و “قره بلاغ” مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”محسن خادمی” با اعلام این خبر افزود:بر اثر بارش برف و کولاک و کاهش دمای هوا تردد در گردنه‌های “زمزیران” در محور مهاباد – سردشت و “قره بلاغ ” در محور مهاباد – بوکان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد،اظهار داشت: بارش برف در تمامی محورهای مواصلاتی این شهرستان موجب شده تردد در گردنه های برفگیر این شهرستان به کندی صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: در برخی محورها از جمله مهاباد به ارومیه در حدفاصل سد حسنلو ، گردنه قره بلاغ و گردنه زمزیران نیز پدیده مه غلیظ نیز گزارش شده است که دید افقی را به حدود ۵۰ تا ۱۰۰ متر کاهش داده است.  

رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای مهاباد افزود:گروه های راهداری در مسیرهای بین‌شهری به ویژه گردنه های برفگیر استقرار پیدا کرده و اقدام به نمک پاشی و برف روبی محورهای مواصلاتی کرده اند.

“خادمی” با تاکید بر به همراه داشتن داشتن زنجیرچرخ از سوی رانندگان بیان کرد: نداشتن زنجیرچرخ در محورهای برفگیر باعث شده است تا خودروها در جاده‌ها قادر به تردد نبوده و موجب بروز ترافیک و کندی تردد در محورها شود که این امر کار برف‌روبی و بازگشایی مسیرها را نیز با مشکل مواجه می سازد. 

وی ادامه داد: با توجه به کاهش دید افقی، تداوم بارش برف و کاهش دما در محورهای مواصلاتی به ویژه گردنه‌ها، رانندگان از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: هم اکنون ۹ گروه راهداری با انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری در راهدارخانه‌های ثابت و سیار این شهرستان مستقر شده‌ و در حال برف روبی و نمک پاشی محورهای مواصلاتی هستند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۱۰/۱۴ -۱۰:۱۰:۳۳ / خبر۳۱۰۲ / کد خبر ۱۴۹۷۵/ س

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)