رئیس پلیس شهر مهاباد:

بازی های آنلاین چالشی برای نسل جوان

یکی از بستر هایی که کلاهبرداران از آن برای اهداف خود سوء استفاده می کنند بازی های آنلاین است.

مهاباد/بالویز/رئیس پلیس شهر مهاباد با اشاره به اینکه بازی های آنلاین به چالشی برای نسل جدید تبدیل شده است،اظهار داشت:بهتر است والدین بازی ها را مطابق با رده سنی فرزند خود انتخاب کنند.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”سرهنگ “محمد توحیدی” رئیس پلیس شهرستان مهاباد،گفت:یکی از بستر هایی که کلاهبرداران از آن برای اهداف خود سوء استفاده می کنند بازی های آنلاین است.

“سرهنگ توحیدی” اعلام داشت: امروز صنعت بازی های رایانه ای محبوبیت زیادی در بین نسل امروز پیدا نموده و می تواند در صورت عدم انتخاب یک بازی مناسب برای هر رده سنی, آثار مخربی چون بیماری های روانی, افسردگی و آثار منفی اعتیاد به بازی های رایاته ای به فرد تحمیل گردد.

وی افزود: از دیگر آسیب های بازی های آنلاین می توان به اتلاف وقت فرزندان, افت تحصیلی, یادگیری و آموختن ارزش های غلط و نادرست مشکلات تعاملی بین اعضاء خانواده و جامعه, بی حوصلگی, چاقی و پرخوری در نتیجه عدم تحرک مناسب و سرقت اطلاعات شخصی را نام برد.

این مقام انتظامی ادامه داد: یکی از موارد مبتلا به، در این حوزه خرید و فروش اکانت بازی هاست که مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار می گیرد و این افراد بعد از پرداخت پول اکانتی را به کسی واگذار نمی کنند.

رئیس پلیس شهر مهاباد خاطر نشان کرد: در برخی از مواقع مبلغ هنگفتی توسط فرزندان از حساب والدین کسر و هزینه خرید اکانت بازی و یا خرید قابلیت های درون برنامه ای بازی ها می شود و این کار بدون اجازه و کسب تکلیف از والدین صورت می پذیرد و پس از دردسر های فراوان برای والدین و طرح شکایت در دستگاه قضایی و پلیس تازه به این واقعیت پی می برند که این برداشت از حساب، توسط فرزندان خود اتفاق افتاده و صرف خرید بازی های آنلاین شده است.

وی توصیه کرد: والدین حتما بازی ها را مطابق با رده سنی فرزند خود انتخاب نمایند؛ فرزندان را نمی توان از انجام بازی های رایانه ای منع نمود ولی باید زمان استفاده و بازی آنها مدیریت و به حداقل برسد و در زمان روزانه آنها حتما برنامه های ورزشی و فرهنگی و اجتماعی نیز گنجانده شود.

این مقام مسئول هشدار داد: والدین اطلاعات کارت بانکی خود را بدون نظارت در اختیار فرزندان قرار ندهند و پرداخت وجه به صورت اینترنتی حتما با اطلاع والدین صورت پذیرد.

“سرهنگ توحیدی” در پایان خاطر نشان کرد:شهروندان مهابادی می توانند با شماره تلفن های ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیسی و شماره تلفن ۴۲۳۳۶۱۰۰ پلیس فتا مهاباد و همچنین از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت برخط از خدمات مشاوره و راهنمایی کارشناسان پلیس استفاده نمایند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۱۰/۱۱ -۰۷:۵۰:۱۵ / خبر ۳۰۹۵/ کد خبر ۱۴۹۴۴/ ش

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)