اجتماعی،سیاسی

گرامیداشت روز دانشجو در مهاباد برگزار شد

خدمت به مردم وظیفه ما مسئولین است و نسبت به خواسته های آنان باید جوابگو باشیم.

مهاباد/بالویز/به مناسبت روز دانشجو ،آیین گرامیداشت این روز در دانشگاه پیام نور و آزاد مهاباد برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”معاونت استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد” اظهار داشت: پایه و اساس تشکیل نظام جمهوری اسلامی مردم سالاری دینی است.

“عارف خدرلو” افزود:خدمت به مردم وظیفه ما مسئولین است و نسبت به خواسته های آنان باید جوابگو باشیم و همین امر هم نیاز به مطالبه گری از طرف شهروندان به ویژه دانشجویان دارد.

فرماندار ویژه مهاباد،تصریح کرد:وضعیت و شرایطی که تحریم های ظالمانه بر کشور ما اعمال شده است،نمی تواند از یاد برد.

“خدرلو”اضافه کرد:امروزه دشمنان در قالب جنگ نرم و از راه های مختلف با اندیشه پلید خود و طراحی نقشه های حیله گرانه در صدد ضربه زدن به اعتقادات،هویت اسلامی،همبستگی ملی هستند اما نتیجه ای اقدامات آنها شکست در برابر اراده ملت ایران است.

وی همچنین ادامه داد:مهاباد جزء شهرهای فرهنگی شمال غرب کشور است که زادگاه بزرگانی همچون استاد هژار،استاد هیمن و محمد قاضی است و باید راه آنان توسط دانجشویان و افراد نخبه ادامه پیدا کند.

۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مدتی پس از کودتای ۲۸ مرداد در حرکت اعتراضی دانشجویان نسبت به گسترش سلطه استکبار جهانی در ایران، سه دانشجو به دست نیروهای شاهنشاهی به شهادت رسیدند؛ دانشجویانی که پس از گذشت ۶۸ سال همچنان نام و یادشان ماندگار است و رهروان آنان، راهشان را ادامه می‌دهند.

با شهادت سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران به نام‌های «مهدی (آذر) شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی» در پی یورش نیروهای امنیتی به این دانشکده و مجروح شدن تعداد دیگری از دانشجویان این روز برای همیشه در تاریخ ایران ثبت شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۹/۱۷ – ۰۷:۴۵:۱۰ / خبر ۳۰۴۵/ کد خبر ۱۴۷۱۹/ چ

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)