از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی:

فراخوان دومین جشنواره فرهنگی-هنری معلمان هنرمند

معلمان علاقه مند می‌توانند از یکم آذرماه تا 20 بهمن به سایت جشنواره مراجعه و نسبت به ثبت نام و بارگذاری اثر خود اقدام کنند.

مهاباد/بالویز/از سوی معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فراخوان دومین «جشنواره فرهنگی-هنری معلمان هنرمند» اعلام شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،مهلت ثبت نام و ارسال آثار به دومین «جشنواره فرهنگی-هنری معلمان هنرمند» از یکم آذرماه تا ۲۰ بهمن‌ماه اعلام گردید.

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش،جریان سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملّی و بومی؛ تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلّمان؛ ایجاد زمینه تحرّک، پویایی، شادابی و نشاط بیشتر معلّمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش؛ ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلّمان؛ شناسایی معلّمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ایجاد بسترهای لازم برای ارتقای دانش، بینش و مهارت‌های آنان؛ ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان؛ توسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی و جذب حداکثری معلمان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری؛ فراگیرسازی و مردمی کردن فعالیت ‌های فرهنگی و هنری معلّمان؛ استفاده از ظرفیت معلّمان هنرمند در راستای اهداف برنامه درس ملی و فعالیت ‌های تربیتی؛ تکریم و نکوداشت معلمان هنرمند به عنوان سرمایه‌های معنوی و ارزشمند نظام تعلیم و تربیت از جمله اهداف برگزاری «جشنواره فرهنگی-هنری معلمان هنرمند» است.

بر اساس این گزارش، آفرینش ‌های ادبی؛ نقد ادبی و هنری؛ رسانه و فضای مجازی؛ هنرهای آوایی؛ هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه؛ هنرهای تجسمی از جمله شاخه‌های این جشنواره است.

بر این اساس، جشنواره معلمان هنرمند با ۵۲ رشته(ادبی ۷ رشته، نقد ۳ رشته، رسانه و فضای مجازی ۴ رشته، هنرهای آوایی ۴ رشته، هنرهای نمایشی ۸ رشته و هنرهای تجسمی ۲۲ رشته) برگزار خواهد شد.

افتتاحیه «دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند سراسر کشور» ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در حافظیه شیراز برگزار شد و معلمان علاقه مند می‌توانند از یکم آذرماه تا ۲۰ بهمن به سایت جشنواره مراجعه و نسبت به ثبت نام و بارگذاری اثر خود اقدام کنند.

اختتامیه این جشنواره در اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

در این گزارش آمده است؛ ۲۲ هزار و ۸۵ نفر از معلمان تمامی دوره‌‌های تحصیلی شاغل در آموزش و پرورش؛ (رسمی، پیمانی، قراردادی، حق­ التدریس)، در نخستین دوره این جشنواره شرکت کرده بودند که از این ۳۶۶ نفر حائز رتبه اول تا سوم (۹۶ نفر رتبه اول، ۱۰۹ رتبه دوم، ۱۶۱ رتبه سوم) و ۲۸۹ نفر به عنوان شایسته تقدیر در این جشنواره شناخته شدند.

معلمان علاقه مند می‌توانند از یکم آذرماه تا ۲۰ بهمن‌ماه به سایت جشنواره به آدرس artistteachers.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و بارگذاری اثر خود اقدام کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۸/۲۳ – ۱۱:۳۵:۴۰ / خبر ۳۰۰۲/ کد خبر ۱۴۴۹۳ / ی

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)