۲۷۰ هکتار آتش سوزی مرتعی درسطح استان ثبت شده است

مهاباد/بالویز/مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری آذربایجان غربی،گفت:امسال ۲۷۰ هکتار از مراتع استان دچار آتش سوزی شده است. به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“هادی قاسمی”با اعلام این خبر افزود:این میزان در قالب ۲۵ فقره بوده که در این راستا ۳۱ پرونده برای این موضوع تشکیل شده است. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان […]

۲۷۰ هکتار آتش سوزی مرتعی درسطح استان ثبت شده است

مهاباد/بالویز/مدیر کل منابع طبیعی و ابخیزداری آذربایجان غربی،گفت:امسال ۲۷۰ هکتار از مراتع استان دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز“هادی قاسمی”با اعلام این خبر افزود:این میزان در قالب ۲۵ فقره بوده که در این راستا ۳۱ پرونده برای این موضوع تشکیل شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی،افزود:در مراتع و جنگل‌های شهرستانهای سردشت، ارومیه، شاهین‌دژ و پیرانشهر آتش سوزی هایی رخ داد که با تلاش مسوولان استانی و یگان حفاظت این اداره کل و جوامع محلی خاموش شده اند.

“هادی قاسمی” با اشاره به اینکه کاهش بارندگی ها دلیلی دیگر برافزایش آتش سوزی‌هاست،عنوان کرد:یکی از مهمترین عواقب آتش سوزی در مراتع و از بین رفتن گون ها است.

مدیر کل منابع طبیعی استان،تصریح کرد:آتش زدن گون ها در مراتع، بیش از ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی و کوهستانی آذربایجان غربی را تهدید می کند.

“قاسمی”ادامه داد: ۳۵۰ منطقه بحرانی مرتعی در استان شناسایی شده است.

آذربایجان غربی دارای ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار اراضی منابع ملی است از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار اراضی جنگلی بوده است.

از این میزان نیز یک میلیون ۴۵ هزار هکتار اراضی ملی درجه یک و بقیه اراضی مرتعی درجه ۲ هستند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۶/۰۱ – ۰۶:۳۰:۰۰ / خبر ۲۸۳۵/ کد خبر ۱۳۵۵۲ / د

رحیم بایزیدی
تازه ترین نوشته های رحیم بایزیدی (دیدن همه)