نویسنده و مترجم مهابادی درگذشت

مهاباد/بالویز/محمود ابراهیمی (نویسنده ، مترجم) و استاد حوزه زبان و ادبیات عرب پس از یک عمر خدمت در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت. به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“محمود ابراهیمی” از اساتید بنام دانشگاه کردستان در حوزه زبان و ادبیات عرب و یار دیرین مرحوم استاد مصطفی خرم دل، پس […]

مهاباد/بالویز/محمود ابراهیمی (نویسنده ، مترجم) و استاد حوزه زبان و ادبیات عرب پس از یک عمر خدمت در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز“محمود ابراهیمی” از اساتید بنام دانشگاه کردستان در حوزه زبان و ادبیات عرب و یار دیرین مرحوم استاد مصطفی خرم دل، پس از یک عمر خدمت صادقانه در سن ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

استاد محمود ابراهیمی در سال ۱۳۱۹ در روستای (چوار گاه) چهارگاه بخش خلیفان مهاباد دیده به جهان گشود. پس از اتمام تحصیلات حوزوی، موفق به دریافت مدرک کارشناسی زبان و ادبیات عربی شد و دوره فوق لیسانس و دکترای رشته فرهنگ عربی و علوم قرآنی را در تهران گذراند.

او بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مدیر آموزشی دانشکده تربیت دبیر سنندج و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی انتخاب شد و به تدریس نیرو‌های جوان منطقه پرداخت.

دکتر ابراهیمی با ارتقای دانشکده تربیت دبیر به دانشگاه کردستان، به سمت مدیر گروه آن منصوب و در دو رشته ادبیات فارسی و عربی مشغول تدریس و تحقیق شد و در سال ۸۳ با مرتبه علمی دانشیاری، به افتخار بازنشستگی نائل آمد.

مرحوم محمود ابراهیمی در دوران پرافتخار فعالیت علمی خود بیش از بیست اثر ارزشمند در زمینه فقه اسلامی، اندیشه اسلامی، اخلاق اسلامی، حقوق زن در اسلام، تعلیم و تربیت و ادبیات عربی از عربی به فارسی ترجمه و چاپ کرده بود.

شرح دیوان سقط الزند أبو العلاء المعری (چاپ دانشگاه کردستان)،شرح غزلیات ذبی از آثار ارزشمند این استاد کورد،است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۰/۰۳/۱۶-۰۷:۴۰:۵۵ / خبر۲۶۶۴/ کد خبر ۱۲۵۵۱/ ی