۸۶ کودک کار از سطح خیابان های ارومیه جمع آوری شدند

مهاباد/بالویز/مدیرکل بهزیستی آذربایجان ‌غربی گفت:در نیمه نخست امسال ۸۶ کودک کار از سطح خیابان های ارومیه جمع آوری شدند . به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز  “سعید فریور” افزود: در نیمه نخست امسال ۸۶ نفر از کودکان کار در سنین مختلف از خیابان‌های سطح شهر جمع آوری شده است. وی با اشاره به جمع آوری […]

مهاباد/بالویز/مدیرکل بهزیستی آذربایجان ‌غربی گفت:در نیمه نخست امسال ۸۶ کودک کار از سطح خیابان های ارومیه جمع آوری شدند .

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز  “سعید فریور” افزود: در نیمه نخست امسال ۸۶ نفر از کودکان کار در سنین مختلف از خیابان‌های سطح شهر جمع آوری شده است.

وی با اشاره به جمع آوری ۸۶ نفر از کودکان کار از سطح شهر  اظهار داشت : ۲۳ نفر از کودکان کار در رده سنی بین هفت تا ۱۲ سال و ۵۳ نفر در رده سنی بین ۱۲ تا ۱۴ سال و نیز ۱۰ نفر در رده سنی ۱۵ تا ۱۸سال هستند که بعد از شناسایی از سطح خیابان‌ها جمع‌آوری شده است.

“فریور” بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت پیشگیری از ابتلا به این ویروس و رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی، کودکان کار و خیابانی بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس قرار دارند و این قشر باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌ غربی خاطرنشان کرد: بهزیستی به عنوان متولی سلامت اجتماعی در ارتباط با پیشگیری از ویروس کرونا در بخش‌های مختلفی اقدامات حمایتی را اتخاذ می‌کند.

وی از راه‌اندازی مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده در استان خبر داد و اظهار داشت: کودکان کار و خیابانی پس از جمع‌آوری در دو مرکز ساماندهی کودکان کار و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده ساماندهی شده و حمایت‌های مختلف مالی، تحصیلی به خود کودکان و خانواده‌های آنها در این مراکز ارائه می‌شود.

“فریور” اضافه کرد: کودکان کار و خیابانی دارای خانواده، پس از انجام اقدامات مشاوره‌ای و آموزشی تحت شرایطی و با تداوم حمایت‌ها به خانواده خود بازگردانده می‌شوند و کودکانی که والدین خود را از دست داده باشند تا پیدا شدن سرپرست تحت حمایت این مراکز قرار می‌گیرند.

مهاباد/پایگاه خبری بالویز/۹۹/۰۷/۲۴/۱۸:۳۳/پ