۳۱۷ واحد صنایع تبدیلی در آذربایجان‌غربی فعال است

مهاباد-بالویز-رییس سازمان صمت آذربایجان‌غربی گفت: ۳۱۷ واحد با ظرفیت حدود ۷۷ میلیون تن انواع محصولات تبدیلی دراستان فعال است. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” غلامرضا بابایی” اظهار داشت: با فعالیت این واحدهای صنعتی برای ۱۵ هزار و ۴۴۷ نفر از جوانان آذربایجان‌غربی اشتغال‌زایی شده است. وی اضافه کرد: برای این واحدهای صنایع […]

مهاباد-بالویز-رییس سازمان صمت آذربایجان‌غربی گفت: ۳۱۷ واحد با ظرفیت حدود ۷۷ میلیون تن انواع محصولات تبدیلی دراستان فعال است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز ” غلامرضا بابایی” اظهار داشت: با فعالیت این واحدهای صنعتی برای ۱۵ هزار و ۴۴۷ نفر از جوانان آذربایجان‌غربی اشتغال‌زایی شده است.

وی اضافه کرد: برای این واحدهای صنایع تبدیلی ۱۱ هزار و ۸۰۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که رقم قابل توجهی در حوزه صنعت استان به شمار می رود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی بیان کرد: این واحدها در زمینه‌های مختلف آرد گندم، قند، انواع میوه و آب میوه و نوشیدنی، مرغ، کنسانتره خوراک دام، انواع پوره میوه و سبزیجات، انواع شکلات و کمپوت فعالیت دارد.

“بابایی” اظهار کرد: یکی از بزرگترین مزیت‌های این استان در بحث توسعه صنایع تبدیلی هم مرز بودن آذربایجان‌غربی با سه کشور خارجی است که می‌تواند امر صادرات را بسیار تسهیل بخشیده و بازار خوبی برای محصولات این واحدهای تولیدی باشد.

صنایع تبدیلی و تکمیلی در کشاورزی از آن جهت که موضوعات مرتبط با غذا، کشاورزی و صنایع وابسته به آن را شامل می‌شود همیشه در محافل اقتصادی مهم بوده و با توجه به شرایط بسیار مناسب آذربایجان‌غربی ‌می‌توان گفت، که توجه به سرمایه‌گذاری در این حوزه، پرداخت تسهیلات لازم به واحدهای فعال برای بازسازی و برروزرسانی ماشین‌آلات موجود و قرار دادن سرمایه در گردش کافی به آنها قادر خواهد بود در مدت زمان کوتاهی این استان را با جهش بزرگی در این بخش مواجه سازد.

عمده صنایع آذربایجان‌غربی در بخش صنـایع تبدیلی میوه، مواد غذایی و کانی غیر فلزی متمرکز شده است.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۳۰-۱۳:۱۸/ی