میزان استخراج کانسنگ طلا از معدن طلای باریکایی سردشت ۵۰ هزار تن در سال است.

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت گفت: میزان استخراج کانسنگ طلا از معدن طلای باریکایی سردشت ۵۰ هزار تن در سال است. به گزارش سرویس اقتصادی، پایگاه خبری تحلیلی بالویز“محمد بایزیدی” اظهارداشت:نحوه استخراج از معدن روباز بوده و مواد قابل استحصال از معدن طلا و نقره و باریت است که مجوز برداشت سالیانه از […]

مهاباد-بالویز،سفیر-رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت گفت: میزان استخراج کانسنگ طلا از معدن طلای باریکایی سردشت ۵۰ هزار تن در سال است.

به گزارش سرویس اقتصادی، پایگاه خبری تحلیلی بالویز“محمد بایزیدی” اظهارداشت:نحوه استخراج از معدن روباز بوده و مواد قابل استحصال از معدن طلا و نقره و باریت است که مجوز برداشت سالیانه از این معدن،  ۵۰هزارتن کانسنگ طلا ، ۵۰ هزارتن کانسنگ نقره و ۳۰ هزارتن باریت است.

او گفت: ماده معدنی اصلی این معدن طلاست که به صورت خام استخراج و برای فرآوری به شهرستان تکاب حمل می شود.

بایزیدی همچنین اظهار داشت: معدن طلای باریکایی برای ۳۵ نفر به صورت مستقیم و برای  ۱۰۰ نفر دیگر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت گفت: در بحث اشتغال مستقیم، افراد بومی و از اهالی روستاهای واقع در محدوده معدن بکارگیری شده اند. فرماندار سردشت نیز در حاشیه بازدید از معدن طلای باریکایی گفت: وجود صنایع پایین دستی در جوار معادن سردشت یک نیاز اساسی برای اشتغالزایی جوانان منطقه است که می تواند نزدیک به ۶۰۰ فرصت شغلی ایجاد کند.

اقصی نخشی پور افزود : همه مسئولان باید دست به دست هم دهند تا منابع معدنی استخراج شده در منطقه فراوری شود و برای این مهم از تمام پتانسیل های منطقه بهره خواهیم گرفت، چراکه برای بخشی از جوانان از این طریق میتوان اشتغال ایجاد کرد.

بهره گیری از ظرفیت اقتصادی معادن و جذب سرمایه گذار در این بخش به یکی از اولویت های اقتصادی کشور تبدیل شده است.

معادن آذربایجان غربی می توانند ضامن توسعه اقتصادی استان باشند.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– منبع صدا و سیما – ۹۹/۰۶/۲۷-۱۹:۴۵/پ