تعداد فوتی های بیماری کرونا ویروس در مهاباد به بیش از ۱۲۰ نفر رسید

مهاباد-بالویز،سفیر– رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد فوتی های بیماری کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در شهرستان مهاباد به ۱۲۳ نفر رسید. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز « جواد آقازاده » افزود: با احتساب یک فوتی دیگر بیماری کرونا در این شهرستان ، شمار قربانیان این ویروس به ۱۲۳نفر […]

مهاباد-بالویز،سفیر– رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تعداد فوتی های بیماری کرونا از ابتدای شیوع این بیماری در شهرستان مهاباد به ۱۲۳ نفر رسید.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز « جواد آقازاده » افزود: با احتساب یک فوتی دیگر بیماری کرونا در این شهرستان ، شمار قربانیان این ویروس به ۱۲۳نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی بیان کرد:۱۱۶ نفر در بخش آی سی یو بستری هستند ، که ۳۱ نفر آنها به دلیل وضعیت تنفسی به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند .

«جواد آقازاده» افزود:در چند روز گذشته ۷ نفر به فوتی های بیماری کرونا در آذربایجان اضافه شد ،که با احتساب این ۷ نفر تا کنون ۹۱۱نفر جان خود را به دلیل کرونا ویروس از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تصریح کرد: گروه سنی ۱۵ تا ۵۴ سال همچنان با ۶۸.۷ درصد بالاترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده و گروه سنی ۵۵ و بالاتر با ۲۸.۸ درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

آقازاده ادامه داد: استفاده مداوم از ماسک، رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی از بهترین راه های پیشگیری از کرونا است.

بنا به نظر کارشناسان حوزه سلامت ،همپوشانی بیماری آنفلوانزا و کرونا در اوایل پاییز، آمار بیماران و تعداد پذیرش مراجعه‌کنندگان را افزایش می‌دهد که نیاز است از هم‌اکنون برای آن برنامه‌ریزی مخصوص انجام داد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۲۴-۲۰:۱۸/د