باز گشایی مدارس در مهاباد بوی مهر می دهد

مهاباد-بالویز،سفیر– بر اساس تصمیم گیری وزارت آموزش و پرورش ۱۵شهریور در سراسر کشور با حضور دانش آموزان ، باز گشایی مدارس انجام شد. به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،بازگشایی مدارس امسال نسبت به سالهای گذشته کاملا متفاوت است . حضور دانش آموزان در مدارس بر اساس شرایط به وجود آمده کرونایی ، دارای […]

مهاباد-بالویز،سفیر– بر اساس تصمیم گیری وزارت آموزش و پرورش ۱۵شهریور در سراسر کشور با حضور دانش آموزان ، باز گشایی مدارس انجام شد.

به گزارش سرویس اجتماعی ،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،بازگشایی مدارس امسال نسبت به سالهای گذشته کاملا متفاوت است .

حضور دانش آموزان در مدارس بر اساس شرایط به وجود آمده کرونایی ، دارای شرایط خاص موجود بوده ، و با توجه با رعایت پروتکل های بهداشتی ، بازگشایی انجام شد .

آنچه مد نظر است دانش آموزان با زدن ماسک و پوشیدن دستکش در مدرسه حضور داشتند.

تقسیم بندی روزهای زوج و فرد یکی دیگر از برنامه های مدارس برای حضور دانش آموزان است ، به طوری که “گروه الف در روزهای زوج و گروه ب در روزهای فرد” باید در مدرسه حضور داشته باشند.

زمان تدریس در کلاس ۳۵ دقیقه و ۱۰ دقیقه تنفس یکی دیگر از برنامه ریزی های مدرسه برای دانش آموزان است.

آنچه مهم به نظر می رسید استفاده از وسایل شخصی همانند قمقمه آّب جهت رفع تشنگی است که در اکثریت کیف مدارس دانش آموزان دیده می شد و این را می رساند که آبخوری مدارس در حال نیمه بسته شدن باشد.

همچنین بسته شدن درب بوفه مدرسه ،نشان از تعطیلی این مغازه کوچک  است ،زیرا وجود بوفه موجب تجمع دانش آموزان در این محل شده و این می تواند موجب به خطر افتادن سلامت دانش آموزان شود.

با این احوال برنامه “شاد” یکی دیگراز برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان است ، که به عنوان مکان مجازی یادگیری برای دانش آموزان راه اندازی شده است .

با توجه به باز گشایی مدارس و همچنین حضور دانش آموزان ، متصدیان و مسئولین امر آموزش و پرورش باید نسبت به گذشته در خصوص نظافت و ضد عفونی کردن این محل یادگیری بیشتر تلاش کرده و همچنین دانش آموزانی که پروتکل های بهداشتی را مد نظر ندارند ،تذکر داده و در خصوص ارائه ماسک رایگان به دانش آموزان اقدام نمایند .

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز-۹۹/۰۶/۱۶-۸:۱۵/ی