۸ واحد گلخانه ای در میاندوآب فعالیت می کنند

مهاباد-بالویز ،سفیر-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از فعالیت ۸ واحد گلخانه ای با مساحت ۲۲ هزار و ۵۵۰ متر مربع در سطح شهرستان خبر داد. به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،« علی دیانتی » در جریان بازدید ازروند فیزیکی احداث گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی در روستای قره تپه این شهرستان اظهار کرد […]

مهاباد-بالویز ،سفیر-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندوآب از فعالیت ۸ واحد گلخانه ای با مساحت ۲۲ هزار و ۵۵۰ متر مربع در سطح شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری تحلیلی بالویز،« علی دیانتی » در جریان بازدید ازروند فیزیکی احداث گلخانه هیدروپونیک تولید سبزی و صیفی در روستای قره تپه این شهرستان اظهار کرد :با توجه به رشد روزافزون جمعیت و افزایش نیازهای غذایی جامعه از یک سو و محدود بودن سطح اراضی قابل کشت و منابع آبی، از سوی دیگر، افزایش تولید در واحد سطح بعنوان تنها راهکار موثر جهت تامین امنیت غذایی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است و در این راستا توسعه و ترویج کشت محصولات گلخانه ای بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: به منظور امکان رقابت با بازارهای جهانی، تولید محصولات کشاورزی باید در تمام ماههای سال تداوم داشته باشد و تحقق این امر مستلزم مدیریت شرایط اقلیمی در فضای بسته و احداث گلخانه است؛ تولید محصول در خارج از فصل، یکی دیگر از مزایای کشت محصولات گلخانه ای است که به دلیل کسب درآمد، از نظر اقتصادی برای تولید کننده حائز اهمیت است.

«دیانتی» صرفه جویی قابل توجه در مصرف آب، افزایش تعداد برداشت‌ها در سال، افزایش راندمان محصول نسبت به سطح زیر کشت، تعیین زمان بهره برداری محصول و قابلیت کنترل آفات و بیماریها، کاهش عوامل خسارت زا و هزینه های کارگری را از مهم‌ترین دلایل اقتصادی برای کشت محصولات گلخانه ای برشمرد.

مهاباد-پایگاه خبری تحلیلی بالویز– ۹۹/۰۵/۲۳ – پ – ۱۱:۵۵