گامی بلند برای سلامت مهاباد

اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان تامین اجتماعی

نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر در حوزه سلامت برای شهروندان مهابادی است

مهاباد/بالویز/سلامت/با پیگیری مسئولان استانی و شهرستان،عملیات اجرایی بیمارستان ۶۴ تختخوابی مهاباد با تزریق اعتبار جدید، از سر گرفته می‌شود.

در پاسخ به مطالبات دیرینه مردم و با هدف رفع کمبودهای درمانی در منطقه، ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه بیمارستان ۶۴ تختخوابی تأمین اجتماعی این شهرستان اختصاص یافت.

در حالی اعلام‌شده که پیش‌بینی می‌شود با آغاز عملیات اجرایی ۶۰ میلیارد تومان مصوب از این بودجه در هفته جاری، بخش قابل توجهی از مشکلات حوزه درمان تأمین اجتماعی در مهاباد تا نیمه اول سال ۱۴۰۶ برطرف شود.

اجرای پروژه بیمارستان تأمین اجتماعی مهاباد همواره یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان این شهرستان بوده‌است.

در همین راستا، بازدید اخیر مسئولان از مراکز درمانی منطقه، فرصتی را برای بیان مستقیم گلایه‌ها و مطالبات مردمی در خصوص وضعیت خدمات‌دهی درمانی تأمین اجتماعی فراهم آورد. در این بازدید، کمبود پزشک متخصص و دشواری در دریافت نوبت، به‌عنوان مهمترین چالش‌هایی از سوی شهروندان مهابادی مطرح شد.

میر نادر موسوی، مدیر درمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی، در واکنش به دغدغه‌های شهروندان، قول مساعد داد که با تجهیز و تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز، مشکلات درمانگاه موجود در اسرع وقت مرتفع شود.

بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد، هم‌اکنون از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، به دلیل عدم تأمین اعتبار در مراحل پایانی خود با تأخیر مواجه شده‌بود.

سلام سوده، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزئیات این خبر،اظهار داشت: «به دلیل عدم تأمین اعتبار، روند اجرای پروژه بیمارستان متوقف شده بود. اما با پیگیری‌های مستمر و مجدانه صورت گرفته، خوشبختانه ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد که ۶۰ میلیارد تومان آن مصوب شده و عملیات اجرایی آن در همین هفته آغاز خواهد شد.»

وی همچنین افزود: «بر اساس دستورالعمل دولت مبنی بر تسریع در تکمیل پروژه‌های با پیشرفت بالای ۵۰ درصد، این طرح نیز با هدف اتمام کامل در سال جاری (۱۴۰۵) یا حداکثر تا نیمه اول سال ۱۴۰۶، با جدیت دنبال خواهد شد تا هرچه سریع‌تر به مرحله بهره‌برداری برسد.»

تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان، نه تنها گامی اساسی در جهت افزایش دسترسی مردم مهاباد به خدمات درمانی تخصصی خواهد بود، بلکه می‌تواند بار سنگینی را از دوش مراکز درمانی موجود برداشته و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را در سطح شهرستان به طرز چشمگیری ارتقا بخشد. این اقدام، نویدبخش آینده‌ای روشن‌تر در حوزه سلامت برای شهروندان مهابادی است.

مهاباد/بالویز/1405/03/11-00:10:55/خبر25768/ د 1561/