به گزارش سایت خبری بالویز،، فاروق سلیمانی گفت:گزارشهایی مبنی بر مشاهده یک قلاده خرس قهوهای در ارتفاعات جنوبی مهاباد به این اداره واصل شد و بلافاصله کارشناسان و مامورین یگان حفاظت اداره برای بررسی میدانی به محل اعزام شدند.
سلیمانی افزود: بر اساس بررسیهای اولیه، این خرس در سلامت کامل بوده و هیچگونه نشانهای از زخمی شدن یا بیماری در آن مشاهده نشدهاست.
وی گفت:خرس قهوهای از گونههای در معرض خطر انقراض و حمایتشده است و بر اساس قانون حفاظت و بهرهبرداری از منابع طبیعی، هرگونه آزار، شکار و تعرض به این حیوان ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار کرد:حضور این گونه در پهنه مذکور، نشانگر برخورداری منطقه از شاخصهای اکولوژیکی مطلوب از جمله تراکم مناسب پوشش گیاهی، دسترسی به منابع آبی و وجود طعمههای طبیعی است.
وی با تأکید بر اهمیت حفاظت از این گونه ارزشمند، از شهروندان درخواست نمود:از هرگونه نزدیکشدن، محاصره یا ایجاد اختلال در مسیر تردد حیوان خودداری شود، زیرا خرس قهوهای در مواجهه با تهدید، رفتار دفاعی از خود نشان می دهد.
مهاباد/بالویز/1405/01/26-01:15:38/خبر 25433/ چ 1467/
انهدام مزارع خشخاش تا جمعآوری معتادان متجاهر
شامل خشککردن در محیطهای تاریک و ارزیابی در کمیسیونهای تخصصی
مدیریت بهینه منابع انرژی در فصل گرما
در مزارع دیم ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
Δ