با هدف آرامشبخشی به بازار و صیانت از حقوق مصرفکنندگان در ایام تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز، طرح ویژه تشدید نظارت بر بازار شهرستان مهاباد کلید خورد.
در این طرح ۴۸ روزه، هفت اکیپ بازرسی مشترک بهصورت تماموقت، روند تأمین و قیمتگذاری کالاهای پرمصرف را زیر ذرهبین قرار دادهاند.
رحمان امینی، مسئول نظارت و بازرسی اداره صمت مهاباد، با اعلام آغاز مرحله جدید بازرسیهای میدانی اظهار داشت: «از ۲۵ بهمن ماه، تیمی متشکل از بازرسان اداره صمت، مرکز بهداشت و شبکه دامپزشکی، نظارت مستمر خود را بر مراکز عرضه اقلام ضروری آغاز کردهاند. اولویت اصلی ما در این بازه زمانی، رصد دقیق قیمت و کیفیت کالاهایی همچون روغن، برنج، خرما و زولبیا و بامیه است.»
پیمان رفعتنشان، رئیس شعبه دوم تعزیرات حکومتی مهاباد نیز با تشریح زمانبندی این طرح گفت: «ناظران ما در روزهای عادی از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر و در ایام تعطیل از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ ظهر در سطح بازار حضور فعال دارند. این طرح که تا ۱۴ فروردین ماه ادامه خواهد داشت، پیامی روشن برای متخلفان دارد: با هرگونه گرانفروشی، کمفروشی و احتکار بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.»
مسئولان نظارتی از شهروندان درخواست کردهاند تا همیار بازرسان باشند. مردم میتوانند هرگونه تخلف صنفی را از طریق سامانه ۱۲۴ (اداره صمت) یا سامانه ۱۳۵ (تعزیرات حکومتی) گزارش کنند تا در کوتاهترین زمان ممکن به شکایات آنها رسیدگی شود.
مهاباد/بالویز/1404/12/01-01:07:52/خبر25209/ج 1401/
عمده تخلفات کشفشده را شامل گرانفروشی، احتکار و عرضه خارج از شبکه
امنیت غذایی و سلامت جامعه
عدهای از عرضه و فروش آن در بازارهای استان درآمد خوبی کسب میکنند
تیمهای راهداری تا پایان تعطیلات نوروزی بهصورت شبانهروزی در کنار مردم هستند
Δ