همقدم با پیشرفت تکنولوژی در دنیای جدید، تکنیکهای بهینهسازی موتور جستجو (SEO) برای افزایش رتبه سایتها در نتایج جستجوی گوگل نیز در حال تکامل هستند.
به گزارش سایت خبری بالویز،این تکنیکها بر اساس تغییرات الگوریتمهای جستجو، نیازهای کاربران و فناوریهای نوین بهبود مییابند.
برای اینکه بتوانید رتبه خوبی در گوگل به دست آورید و از طریق سایت خود، درآمد بیشتری کسب کنید، باید با این تکنیکها آشنا باشید. در ادامه، ۱۰ تکنیک برتر سئو سایت را بررسی خواهیم کرد.
بر اساس آخرین آمارها، گوگل بیش از ۱۴۰۰۰ معیار مختلف برای رتبهبندی سایتها دارد که البته هیچکس به تمام آنها مسلط نیست.
به طور کلی، تا جایی که تا امروز مشخص شده است، سایتهایی که نکات زیر را رعایت میکنند، صاحبان برترین رتبهها در نتایج گوگل هستند:
مهمترین اصل در سئو سایتها، این است که محتوای شما باید ارزشمند، مفید و کامل باشد.
بازاریابی محتوایی درست و اصولی، باعث میشود مخاطبان بیشتری جذب کنید، اعتماد و توجه آنها را به دست آورید و به تدریج، تبدیل به یک گزینه معتبر برای کاربران خود شوید.
محتواهایی که منتشر میکنید، باید تنوع داشته باشند؛ یعنی به شکل متنی، تصویری، صوتی و ویدئویی منتشر شوند.
همچنین، باید به شکل منظم محتواهای قدیمی را به روز رسانی کنید و همزمان، محتواهای جدید انتشار دهید.
توجه داشته باشید که محتوای سایت، مهمترین حلقه ارتباطی بین شما و مخاطبان است.
هر چه علاقه و توجه مخاطب به محتوا بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری در سایت شما میماند و انگیزه بیشتری برای توجه به سایر محتواها و محصولات خواهد داشت.
برای اینکه سایت شما برای موتورهای جستوجو بهینه شود، باید بتوانید به شیوه درست و اصولی از کلمات کلیدی استفاده کنید.
برای موفقیت در این زمینه، حوزه فعالیت خود را مشخص کنید و موضوع محتواها را بر همان اساس بچینید؛ سپس، شروع به جستوجوی کلمات کلیدی پرطرفدار در همان موضوعات کنید.
ابزارهایی مانند Google Keyword Planner، Google Trends و Keyword Tool میتوانند در این زمینه به شما کمک کنند.
پس از یافتن کلمات کلیدی مهم و پرطرفدار در حوزه موضوع کاری خود، با استفاده از آن عناوین جذاب بسازید.
استفاده از کلمه کلیدی در عنوان مقاله، تیترهای اصلی، فهرستبندیها، نامگذاری تصاویر و در خلال محتواهای متنی، میتواند بسیار مفید باشد.
لینکهای داخلی و خارجی هر دو نقش مهمی در بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) دارند، اما هر کدام به روشهای خاص خود بر سئو سایت تأثیر میگذارند.
استفاده از لینکهای داخلی، باعث میشود کاربران دسترسی بهتری به بخشهای مختلف سایت داشته باشند، به محتواهای مرتبط و جذاب هدایت شوند.
و ساختار سایت برای موتورهای جستوجو قابل درکتر باشد و به طور کلی، اعتبار صفحات مهم سایت بالاتر برود.
استفاده از لینک خارجی به خصوص در سایتهای بزرگ و معتبر، باعث جذب مخاطبان جدید و شبکهسازی قویتر شود.
از سویی، اگر شما به سایتهای معتبر دیگر لینک بدهید، میتوانید اعتبار محتوای خود را بالاتر ببرید.
در سئو سایت، این کاربر است که حرف اول و آخر را میزند؛ یعنی اگر بتوانید علاقه، توجه و اعتماد کاربران را به خود جلب کنید، بهترین نتیجه را به دست خواهید آورد.
به همین دلیل، UX یا تجربه کاربری در سایت بسیار مهم است.
سرعت بارگذاری صفحات، طراحی کاربر پسند و استفاده ساده و آسان از امکانات سایت، باعث میشود کاربر احساس خوبی داشته باشد و برای نیازهای بعدی خود نیز سایت شما را انتخاب کند.
این موضوع، به تدریج باعث افزایش مخاطبان، بالا رفتن نرخ بازگشت و افزایش زمان حضور مخاطبان در سایت شما میشود و رتبه سایت را بهبود میبخشد.
Core Web Vitals، مجموعهای از معیارهای بررسی کیفیت عملکرد وبسایت است.
این معیارها، توسط گوگل معرفی شده است تا به بهبود تجربه کاربری در صفحات وب کمک کند.
Core Web Vitals به سه بخش اصلی تقسیم میشوند و هر یک جنبه خاصی از تجربه کاربری را اندازهگیری میکنند.
بر اساس این معیارها، سایت شما باید دارای ۳ ویژگی مهم باشد تا رتبه سئو خوبی کسب کند:
۱- سرعت بارگذاری محتوای اصلی صفحه، کمتر از ۲.۵ ثانیه باشد.
۲- نخستین تعامل کاربر با صفحه (مثلا اولین کلیک) در کمتر از ۱۰۰ میلی ثانیه اتفاق بیفتد.
۳- میزان تغییرات غیرمنتظره در صفحه کمتر از ۰.۱ درصد بوده و سایت، دارای ثبات بصری باشد.
اسنیپتهای ویژه (Featured Snippets) بخشی از نتایج جستجوی گوگل هستند که در بالای نتایج جستوجو، پاسخهای کوتاه و مستقیم به سوالات کاربران ارائه میدهند.
محتوای این بخشها، از سایتهایی انتخاب خواهد شد که علاوه بر پاسخ به سوال کاربر، با اسنیپتهای ویژه سازگار باشند.
استفاده از پاسخ کوتاه به سوالات رایج، ارائه اطلاعات به شکل لیست یا استفاده از جدولها، باعث میشود محتوای شما در این بخش نمایش داده شود و ترافیک سایت، به طور قابل توجهی بالا برود.
برای کسب رتبه بالا در نتایج جستوجو، سر و کار شما فقط با کاربران نیست؛ بلکه باید محتوای سایت خود را به موتورهای جستوجو نیز بفهمانید تا بتوانند به درستی سایت شما را به کاربران هدف نمایش دهند.
دادههای ساختاریافته (Structured Data) به فرمت استانداردی از اطلاعات اشاره دارد که به موتورهای جستوجو کمک میکند تا محتوای صفحههای وب را بهتر درک کنند.
این دادهها از طریق نشانهگذاری در کد HTML سایتها قرار میگیرند و اطلاعات دقیقتری درباره محتوای صفحه ارائه میدهند.
کاربران جدید، در اغلب موارد با استفاده از موبایل جستوجوهای اینترنتی خود را انجام میدهند؛ به همین دلیل سایتی که با دستگاههای موبایل سازگار نباشد، خیلی زود دچار افت رتبه خواهد شد.
به همین منظور، بهتر است اولویت طراحی سایت با دستگاههای موبایل باشد.
البته این موضوع، به معنی کمتوجهی به طراحی سایت برای کامپیوتر و تبلت نیست؛ در هر صورت، سایت شما باید در هر دستگاهی به بهترین شکل ممکن نمایش داده شود.
تصاویر، بخش مهمی از محتوای بصری سایت شما را تشکیل میدهند، به همین دلیل برای کسب رتبه بهتر، باید به آنها توجه ویژه داشته باشید.
حفظ کیفیت و استاندارد ابعاد عکس، استفاده درست از تگهای ALT، فشردهسازی تصاویر و بهکارگیری فرمتهای جدیدتر مانند WebP، میتواند در بهینهسازی تصاویر به شما کمک کند.
فعالیت کاربران در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر (X) و تلگرام، غیرقابل چشمپوشی است.
این شبکهها، میتوانند منبع خوبی برای جذب مخاطب به سایت شما باشند.
سایتهایی که با شبکههای اجتماعی سازگاری دارند و امکان انتشار محتوا یا لینک آنها در شبکههای اجتماعی وجود دارد، عموما در کسب رتبههای بالای سئو موفقتر عمل میکنند.
مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۳/۲۵-۰۲:۱۰:۴۵/خبر ۴۲۸۵/کدخبر۲۰۴۳۰/ج ۱۳۵/
جمع آوری سگهایبلاصاحب یکی از مطالبات به حقشهروندان است
پیامکهای سازمانی و بانکی حتما باید از سر شماره رسمی ارسال شده باشد.
یکسوم از کاربران در خاورمیانه و شمال آفریقا مشغول استفاده از اینترنت 3G هستند.
۱۷ درصد کل مجموع مرسولات آذربایجان غربی به مهاباد اختصاص دارد
Δ