رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد

تبدیل شناسه های کاغذی به شناسه یکتا در مهاباد

مهاباد دارای ۱۲ هزار واحد صنفی است.

مهاباد/بالویز/اقتصادی/رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت:بیش از ۴۰ درصد اصناف مهاباد شناسه یکتا دریافت کردند.

به گزارش سایت خبری بالویز«حامد رمضانی» اظهار داشت:بیش از ۴۰ درصد اصناف این شهرستان نسبت به تبدیل شناسه های کاغذی به شناسه یکتا اقدام کردند.

وی اظهار کرد:از مجموع هشت‌هزار و ۸۰۰ پروانه مجوزدار صنف‌های مختلف تاکنون بیش از چهار هزار شناسه کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده‌است.

وی‌با تاکید بر‌اینکه اصناف‌برای‌تبدیل شناسه‌های خود به‌یکتا تعجیل کنند،اضافه کرد:باتوجه به‌برنامه‌ریزی دولت‌در آینده‌ی نزدیک شناسه‌های‌کاغذی هیچ‌گونه اعتباری‌ نداشته و تمام مجوزها به صورت الکترونیکی‌خواهد بود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بیان کرد:خدمات دولت در حال الکترونیکی شدن است و مجوزهای کسب هم باید الکترونیکی باشد تا همه دستگاه‌ها به صورت یکپارچه به فعالان اقتصادی خدمات رسانی کنند.

«رمضانی» تاکید کرد: آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه‌یکتا ندارند یعنی نام شان در qr.mojavez.ir نیست می توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه/کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه‌یکتا) دریافت کنند.

وی یادآور شد:اکنون با توجه به الکترونیکی شدن سامانه‌های دادگستری،مالیات،بانک‌ها و غیره، همه کسبه فقط با داشتن شناسه‌یکتا می‌توانند از خدمات آنها استفاده کنند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۲ هزار واحد صنفی است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۳/۲۱-۰۱:۲۵:۳۶/خبر ۴۲۷۸/کدخبر۲۰۴۰۸/د ۱۲۸/