به گزارش سایت خبری بالویز،ستاد کل نیروهای مسلح ضمن انتشار دومین گزارش بررسی سانحه بالگرد رئیس جمهور؛وقوع انفجار ناشی از خرابکاری منتفیاست.
ستاد کل نیروهای مسلح ضمن انتشار دومین گزارش هیات عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفیدانست.
در دومین گزارش هیاتعالی بررسی ابعاد و علل سانحهبالگرد رئیسجمهور و هیاتهمراه که روز چهارشنبه نهمخرداد ۱۴۰۳ از سوی ستادکل نیروهایمسلح دومین انتشار یافته،آمدهاست:
۱ – برابر گزارش دریافتی از سازمان هواشناسی در مورخه ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ هوای حاضر و پیش بینی فرودگاه تبریز (مبداء) تا مقصد اول و دوم گروه پروازی (پل آغبند و سد قیز قلعه سی) تا ساعت ۰۸.۵۰ صبح مساعد و متناسب با شرایط پرواز با دید ( VFR ) بوده است لکن هوای مسیر برگشت با دریافت آخرین اسناد دریافتی و اظهارات خلبانان و سرنشینان دو بالگرد دیگر نیاز به بررسی بیشتر دارد که متعاقبا اعلام می گردد.
۲ – بخش اعظمی از اسناد،سوابق و مدارک مرتبط با تعمیر و نگهداری بالگرد سانحهدیده مورد بررسی دقیق قرار گرفت و اشکالی که به لحاظ تعمیرات و نگهداری بتواند در وقوعسانحه موثر باشد مشاهدهنشد.
۳ – با بررسی به عملآمده و محاسبات صورتگرفته، ظرفیت بالگرد از جهت تعداد سرنشین و تجهیزات، متناسب با حداکثر وزن استاندارد بالگرد در شروع پرواز و به هنگام برخواستن از مبداء تا مقصد و مسیر برگشت در حد مجاز رعایت گردیدهاست.
۴ – بر اساس پیادهسازی مکالمات ضبطشده بین خلبانان گروه پروازی، آخرین تماس با خلبانان بالگرد سانحهدیده تا زمان وقوع حادثه و عدم پاسخگویی آنها ۶۹ ثانیه طول کشیدهاست و هیچ گونه اعلامی مبنی بر وضعیت اضطراری ضبط نگردیده است. (زمان تقریبی اعلامشده (حدود ۱.۵ دقیقه) در گزارش اوّل با پیاده سازی نوار ضبطشده در بالگرد MIL-۱۷، ۶۹ ثانیه تأیید می گردد)
۶ – در طول مدت ماموریت و تا ۶۹ ثانیه قبل از وقوع سانحه، تماس روی فرکانس های مشخصشده با بالگرد سانحهدیده برقرار بوده و آخرین تماس و پیام نیز توسط فرمانده گروه پروازی (شهید مصطفوی) صورت گرفتهاست لذا هرگونه بروز اختلال در سامانه ارتباطی و یا تداخل فرکانسی منتفی می باشد. (لازم به ذکر است ارتباط بین دو فروند بالگرد دیگر کماکان تا فرود در معدن مس سون گون ادامه داشتهاست)
۷ – برابر گزارش کارشناسان تخصصی آثاری ناشی از اقدامات جنگ الکترونیک بر روی بالگرد سانحه دیدهمشاهده نشده است. تا زمان کشف علت اصلی سانحه، بررسی آزمایشات و تجزیه و تحلیل دادهها ادامه می یابد و نتایج اطلاع رسانی خواهد شد.
ستاد کل نیروهای مسلح روز پنجشنبه، شب ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ نخستین گزارش اولیه هیاتعالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیسجمهور را منتشر کرد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادمالرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعهسی» به سمت تبریز،در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۳/۱۰-۰۰:۴۹:۲۳/خبر ۴۲۵۹/کدخبر۲۰۳۴۱/ پ ۱۰۹/
برای بررسی برخی از قطعات و اسناد، نیاز به زمان بیشتری می باشد
ساخت مرکز جامع سلامت ویژه با فعالیت شبانه روزی نیز که از دیگر مطلبات مردم منطقه پشت تپ است
مهاباد/بالویز/دولت در دور دوم حمایتهای مالی کرونایی از اقشار آسیبپذیر کمک هزینه ۱۰۰ هزار تومانی برای ۳۰ میلیون خانوار را در نظر گرفته است. به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز“دولت در دور دوم حمایتهای مالی کرونایی از اقشار آسیب پذیرعلاوه بر پرداخت وام یک میلیون تومانی برای ۱۰ میلیون خانواده و کمک هزینه ۱۰۰ هزار […]
مهاباد – بالویز ( سفیر) سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنرافزود: هنرمندان در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند. به گزارش سرویس فرهنگ و هنر ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” در جلسه هیات مدیره صندوق اعتباری هنر و معاون اول رییس جمهور؛ بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر […]
Δ