هنرمندان در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند

مهاباد – بالویز ( سفیر) سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنرافزود: هنرمندان در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند. به گزارش سرویس فرهنگ و هنر ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” در جلسه هیات مدیره صندوق اعتباری هنر و معاون اول رییس جمهور؛ بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر […]

مهاباد – بالویز ( سفیر) سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنرافزود: هنرمندان در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر ، پایگاه خبری تحلیلی ” بالویز” در جلسه هیات مدیره صندوق اعتباری هنر و معاون اول رییس جمهور؛ بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند

در این جلسه و به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت دولت؛ پرداخت حق بیمه سهم هنرمندان در سه ماهه اول سال از سوی صندوق اعتباری هنر انجام میشود.

در جلسه ای که به درخواست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و با ریاست دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سيدحميد پورمحمدي، معاون امور اقتصادي و هماهنگي برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه كشور ، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اصغرنوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل و هیات مدیره صندوق اعتباری هنر و روسای صنوف که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ۳۵ هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در ایام کرونا در سه ماهه اول سال معاف شدند.

سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر، افزود: در این جلسه مقرر شد هنرمندان در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند.

وی ادامه داد: بر اساس این موافقت، ۳۵ هزار نفر هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری هنر مشمول این بخشودگی می شوند.

سیدزاده افزود: مبلغ اعتباری تخصیص یافته به این بخشودگی ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی در عین حال تصریح کرد: این اقدام از این ماه (اردیبهشت) آغاز می شود و نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان نیست و صندوق اعتباری هنر تمامی اقدامات و مراحل این کار را انجام می دهد.

سیدزاده با بیان دیگر نتایج این جلسه گفت: بمنظور جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه فرهنگ و هنر ۲۰۰ میلیارد تومان از منایع اشتغال پایدار در قالب وام قرض الخسنه در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان ضمن تقدیر از همراهی سازمان تامین اجتماعی گفت: از زمان شیوع بیماری جلسات متعددی با سازمان تامین اجتماعی برگزار شد و مقرر شد هفته آتی جلسه ای با مدیرعامل این سازمان برای بررسی مسادل بیمه ای اهالی فرهنگ و هنر که از سوی صندوق به این سازمان معرفی شده اند برگزار شود.

در این جلسه مدیرعامل و هیات مدیره صندوق اعتباری هنر از دکتراسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به دلیل حسن تدبیر، توجه به مسایل بیمه ای و معیشتی اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه و اهتمام نسبت به تشکیل این جلسه قدردانی کرد.

مهاباد – پایگاه خبری تحلیلی بالویز – ۹۹/۰۲/۲۱ – ۰۸:۱۰