رییس سازمان آتش نشانی مهاباد

 انفجار منزل مسکونی در شهرک خانقا مهاباد

ایمنی گاز،از بروز هرگونه اتفاق ناگوار و خسارت های جبران ناپذیر جانی و مالی پیشگیری می کند.

مهاباد/بالویز/حوادثرییس سازمان آتش نشانی مهاباد از مصدومیت ٤ نفر بر اثر نشت و انفجار سیلندر گاز در شهرک خانقا این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت خبری بالویز«سردار فداکار» اظهار داشت:طی تماس تلفنی درساعت ٢٣:١٠ دوشنبە شب از سوی شهروندان با سازمان از انفجار گاز در منزل مسکونی واقع در شهرک خانقا خبر دادند.

وی افزود:نیروهای‌ایستگاه دو سازمان طی دو اکیپ بلافاصله به محل اعزام و اقدامات‌ایمنی را انجام‌داده و با ادارات مربوطه هماهنگی های لازم را به عمل‌آوردند.

«فداکار» اظهار کرد:این‌حادثه در اثر نشت‌ سیلندر گاز‌مایع به وقوع پیوست و شدت  انفجار به حدی‌بود که باعث کنده‌شدن پنجره های منزل شده‌است.

▫️رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد اضافه کرد:متاسفانه در این حادثه چهار نفر از ساکنین منزل مذکور دچار مصدومیت و سوختگی شدند. و به قسمت زیادی از اثاث منزل؛ خساراتی وارد شده است.

به گزارش سایت خبری بالویز،مشترکان گاز طبیعی اطمینان از درست کار کردن وسایل گازسوز اعم از بخاری، پکیج، آبگرمکن و اجاق گاز را داشته باشند.

نصب علائم هشدار دهنده گاز CO منواکسید کربن در منازل مسکونی می تواند عامل مؤثر دیگری در جلوگیری از حوادث غیرمترقبه باشد.

شهروندان هر چند وقت یکبار اتصالات‌لوله و شلنگ اجاق‌گاز و وسایل‌گازی را بررسی کنید تا در صورت‌پارگی یا خوردگی فوراً آن ها را عوض نمایید.

ایمنی گاز،از بروز هرگونه اتفاق ناگوار و خسارت های جبران ناپذیر جانی و مالی پیشگیری می کند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۱/۰۷-۰۷:۴۳:۵۲/خبر۴۱۶۲/کدخبر۱۹۹۸۰/ س ۱۴/