رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد

مجهز شدن بیمارستان مهاباد به دستگاه انژکتور سی تی اسکن

پیش از بیماران برای سی.تی. اسکن مجبور به مراجعه به سایر شهرهای همجوار و مرکز استان بودند.

مهاباد/بالویز/سلامت/رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد به دستگاه انژکتور سی‌تی‌اسکن مجهز شد.

به گزارش سایت خبری بالویز«امید صادق امیری» اظهار داشت:در راستای توسعه و تجهیز فضاهای بهداشتی در منطقه، یک دستگاه پیشرفته انژکتور سی تی اسکن خریداری و تحویل بیمارستان این شهرستان داده شد.

وی اظهار کرد: وجود این دستگاه یکی از ضروریات بیمارستان بود.  که با پیگیری مداوم مسئولان شبکه بهداشت و درمان مهاباد توسط دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ریال خریداری شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مهاباد بیان کرد: پیش از خرید این دستگاه در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد، بیماران برای سی.تی. اسکن مجبور به مراجعه به سایر شهرهای همجوار و مرکز استان بودند.

«صادق امیری» ادامه داد: دستگاه انژکتور سی‌تی با تزریق مواد حاجب از طریق یک کاتر کوچک به داخل سیستم عروقی جهت مطالعات آنژیوگرافی طراحی شده‌است . و قادر به تزریق با فشار، میزان جریان و حجم مورد نیاز در آنژیوگرافی است.

«صادق امیری» افزود: همچنین این دستگاه در معاینات مربوط به شریان های کرونری، کلیوی، رگ های بزرگ، سیستم عروقی، مغز، اندام های شکمی و اعضای جانبی بدن کاربرد دارد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌است. و دارای یک بیمارستان،۶۷ خانه‌بهداشت روستایی، ۱۸ مرکز‌سلامت روستایی و شهری،۱۱ پایگاه‌سلامت و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی دارای پروانه فعالیت است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۳/۰۱/۰۳-۰۵:۰۷:۱۲/خبر۴۱۵۲/کدخبر۱۹۹۳۵/ ج ۴/