مدیرکل صمت آذربایجان غربی

بازرسی بیش از۶۰ هزار واحد صنفی در آذربایجان غربی

واحدهای صنفی از فروش کالای قاچاق در سطح توزیع و عرضه خودداری کنند.

مهاباد/بالویز/اجتماعی/مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۶۷ هزار بازرسی صنفی امسال در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

به گزارش سایت خبری بالویز«عبدالحمید سرتیپی»اظهار داشت:از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۷ هزار بازرسی از اصناف در استان ثبت شده‌است.

وی  با اشاره به افزایش ۴۱ درصدی بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی افزود:این تعداد بازرسی نشان دهنده انجام روزانه افزون بر ۱۸۰ مورد است.

«عبدالحمید سرتیپی» اظهارکرد: بازرسی های انجام‌‌شده منتج به تشکیل هشت‌هزار و ۴۴۴ فقره پرونده تخلفات‌صنفی به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۶۳۹ میلیارد‌ریال شده‌است.

«سرتیپی»تصریح کرد: این پرونده ها برای بررسی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع قانونی ارجاع داده‌شده‌ است.

وی بیان کرد:از لحاظ تشکیل پرونده‌های تخلفات صنفی ۷۲ درصد و از لحاظ ارزش ریالی ۳۵۹ درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال رشد داشته‌است.

«عبدالحمید سرتیپی» گفت:در راستای نظارت بر عملکرد شرکت‌ها و واحدهای وارد کننده نیز که از ارز دولتی استفاده کرده‌اند، بازرسی هایی انجام شد.

مدیرکل صمت آذربایجان غربی،عنوان کرد:از این تعداد منتج به تشکیل ۲۰۵ فقره پرونده ارزی به ارزش بیش از ۲۱ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال شده‌است.

«سرتیپی» افزود: در این مدت ۱۷ هزار و ۶۴۱ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی و تولیدی انجام شده‌است.  که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۳۸ درصد افزایش داشته است که این روند خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: واحدهای صنفی از فروش کالای قاچاق در سطح توزیع و عرضه خودداری کنند.

وی ادامه داد : در صورت مشاهده فروش کالاهای قاچاق در واحدهای صنفی و تولیدی با خاطیان امر مطابق قانون رفتار خواهد شد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۲/۲۳-۰۰:۴۸:۲۵/خبر۴۱۴۰/کدخبر۱۹۸۷۷/چ ۴۰۲/