رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهاباد

پرداخت ۸۰ میلیارد ریال وام صنایع دستی و گردشگری در مهاباد

این تعداد بازدید در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

‌مهاباد/بالویز/فرهنگی/ رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهاباد گفت:۸۰ میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی و گردشگری در شهرستان مهاباد پرداخت شد.

به گزارش سایت خبری بالویز«واحد جولایی» اظهار داشت: امسال ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه صنایع دستی و گردشگری به متقاضیان این شهرستان پرداخت شده‌است.

« جولایی» افزود:از این تسهیلات ۵۰ میلیارد ریال به هنرمندان صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف هنر‌دستی و ۳۰ میلیارد ریال برای ساخت اقامتگاه‌بوم‌گردی پرداخت شده‌است.

این مقام اظهارکرد: ۱۰۳ نفر از هنرمندان صنایع دستی این شهرستان دارای کارت شناسایی و ۱۳۰ نفر هم دارای پروانه صنایع دستی در رشته‌های مختلف از جمله گلیم بافی، سفال گری، خیاطی محلی، منبت، معرق، ملیله سازی و سایر هنر‌ها هستند.

وی تصریح کرد:از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۳۷۶ هزار و ۵۴۴ گردشگر از جاذبه‌های تاریخی،فرهنگی و طبیعی این شهرستان بازدید کرده‌اند.

نامبرده اضافه کرد: این تعداد بازدید در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

«جولایی»عنوان کرد: این مدت ۲۵ هزار و ۹۵۸ نفر روز نیز در اماکن اقامتی مهاباد اسکان داشتند.

اضافه کرد: این آمار تنها مربوط به اقامت در هتل ها، مهمانپذیرها، هتل آپارتمان‌ها و مراکز بومگردی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهاباد افزود: مسافران و شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت مراکز اقامتی و همچنین ثبت شکایت خود از اقامتگاه‌ها با شماره ۴۲۲۳۳۴۹۰ اداره میراث فرهنگی شهرستان تماس برقرار کنند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۲/۱۶-۰۱:۱۷:۲۵/خبر ۴۱۳۰/کدخبر۱۹۸۴۲/ چ۳۹۲/