رئیس هلال احمر مهاباد

تخلیه ۱۲ واحد مسکونی در روستای سلوک مهاباد

در اثر حرکت رانش به ۲ متری واحد‌های مسکونی روستا رسیده‌است.

مهاباد/بالویز/اجتماعی/۱۲ واحد مسکونی در روستای سلوک مهاباد به خاطر رانش زمین تخلیه شد.

به گزارش سایت خبری بالویز «رئیس هلال احمر مهاباد»گفت:۱۲ واحد مسکونی در روستای سلوک این شهرستان که در مسیر رانش زمین قرار دارند،تخلیه شد. در صورت لزوم  اهالی این روستا اسکان موقت داده‌می‌شوند.

«رئیس هلال احمر مهاباد گفت: بر اثر بارش‌های چند روز گذشته قسمتی از بالادست روستای «سلوک» این شهرستان نیم دایره‌ای به شعاع ۱۰۰ متر دچار رانش شد. در اثر حرکت رانش به ۲ متری واحد‌های مسکونی روستا رسیده‌است.

وی اضافه کرد: طی بازدید از روستا ۱۲ واحد مسکونی که در مسیر رانش قرار دارند، تخلیه شد.  و در صورت نیاز صاحبان این واحد‌ها که اکنون در خانه سایر اهالی هستند، اسکان موقت داده‌می‌شوند.

رئیس هلال احمر مهاباد گفت: در بررسی اولیه مشخص‌شد که بر اثر بارش‌های اخیر، شیب زمین و جنس خاک این منطقه که خاک رس‌است.  شکاف‌هایی در خاک بالا دست روستا ایجاد‌شده و احتمال دارد طی روز‌های آینده توده‌های خاک به سمت پایین دست روستا حرکت کنند.

وی افزود: امدادگران جمعیت هلال احمر توصیه‌های لازم و رعایت نکات ایمنی را به صورت حضوری به اهالی روستا اعلام‌کردند.  و قرار‌است چند دستگاه ادوات راهداری برای خاکبرداری و سبک کردن قسمتی که دچار رانش‌شده، به این روستا اعزام‌شوند.

روستای ۳۵ خانواری «سلوک» در فاصله ۴۰ کیلومتری مهاباد و در محوری روستایی آفان این شهرستان قرار دارد.

در شهرستان مهاباد بیش از ۷۰۰ نفر امدادگر در دوره‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات شرکت کردند که از این تعداد ۶۰۰ امدادگر در دوره‌های عمومی و بیش از ۱۱۰ امداگر و نجاتگر در دوره‌های تخصصی و تکمیلی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

هم اکنون جمعیت هلال احمر مهاباد دارای ۲ پایگاه جاده‌ای در روستای «کله‌گاوی» در محور مهاباد – سردشت و پایگاه سه‌راه «دارلک» در محور مهاباد – ارومیه و یک پایگاه مرکزی در شهر مهاباد است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۲/۰۱-۰۱:۰۰:۰۰/خبر ۴۱۱۲/کدخبر۱۹۷۸۱/ س ۳۷۴/