رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد

نجات ۲ مادر باردار در مهاباد

تا نیمه اول بهمن ماه سال جاری ۵۰ مادر باردار در این شهرستان شناسایی شده‌است

مهاباد/بالویز/ اجتماعی/ ۲ مادر باردار روستایی در مهاباد با اقدام به موقع اورژانس نجات یافتند.

به گزارش سایت خبری بالویز،رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:پس از بارش برف و مسدودی تعدادی از راه های روستایی ۲ مادر باردار در این شهرستان با اقدام به موقع اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

«امید صادق امیری» افزود:در پی وصول گزارشی ناشی از پیگیری ماماهای مرکز بهداشت مبنی بر اعلام وجود مادران باردار پرخطر در روستاهای “خال دلیل” و”کانی رش” در محور مهاباد به سردشت بلافاصله تیم سلامت مرکز بهداشت مهاباد متشکل از مدیر شبکه بهداشت و درمان،رییس مرکز بهداشت،کادر مامایی و تیم اورژانس ۱۱۵ وارد عمل شدند.

وی اضافه کرد:پس از هماهنگی با دبیر ستاد‌بحران،اداره‌راهداری،بخشدار و دهیاران مربوطه اقدامات اولیه انجام شد.

«صادق امیری» گفت:پس پیمودن مسافت طولانی به محل اقامت مادران باردار،ضمن ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی و با تلاش چند ساعته مادران باردار را به بیمارستان انتقال‌دادند.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد ادامه داد:در این عملیات یک نفر مادر باردار از اهالی روستای “خال دلیل” با علائم فشار خون بالا و تنگی نفس با سن بارداری ۳۶ هفته و یک نفر خانم دیگر از اهالی روستای” کانی رش” با علائم سرگیجه و تاری دید و حالت تهوع با سن حاملگی ۳۰ هفته به موقع به بیمارستان انتقال یافتند.

صادق‌امیری با بیان اینکه این روستاها از توابع بخش خلیفان هستند،اظهار کرد:در حال‌حاضر حال هر ۲ مادر و نوزاد هایشان خوب و وضعیت آنان سالم و پایدار گزارش‌ شده‌است.

تا نیمه اول بهمن ماه سال جاری ۵۰ مادر باردار در این شهرستان شناسایی شده‌است که بیشتر آنها به مرکز شهر منتقل شده‌اند.

بارش برف با ورود یک سامانه بارشی قوی از اواخر هفته گذشته اذربایجان غربی را تحت تاثیر خود قرار داد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۱/۱۵-۰۰:۳۸:۴۲/خبر ۴۰۹۳/کدخبر۱۹۷۱۰/ی ۳۵۵/