رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی

برف و باران آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

تا روز شنبه هفته آینده این سامانه در استان فعال است.

مهاباد/بالویز/اجتماعی/رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی از آغاز بارش برف باران از اواخر وقت سه‌شنبه هفته جاری خبر داد.

به گزارش سایت خبری بالویز«مهدی صابری»گفت:نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بیانگر آغاز بارش برف و باران از اواخر وقت سه‌شنبه هفته‌جاری در نقاط مختلف استان است.

وی افزود:بارش‌برف و باران و وزش‌باد نسبتا شدید برای کل استان پیش‌بینی گردیده که لازم است شهروندان و مسوولان تدابیرلازم رابرای کاهش‌خسارت ها به کار ببندند.

«صابری» اظهار کرد:با توجه به وزش باد پیش بینی می شود که کولاک برف و کاهش دید در جاده های کوهستانی استان محقق شود.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد:باتوجه به شدت ناپایداری‌ها در استان هشدار‌زرد در روز جاری صادر شد که لازم است شهروندان این هشدارها را جدی بگیرند.

«صابری» اضافه کرد:لازم است تا محکم‌سازی بناها ، سازه‌های نیمه‌کاره ، بنرهای‌تبلیغاتی،آمادگی دستگاه‌های اجرایی جهت آبگرفتگی‌معابر ، سیلابی شدن مسیل‌ها ، مواجهه با وزش‌باد شدید و کولاک موردتوجه باشد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیان کرد:خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها،مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی،اجتناب از سفرهای غیر ضروری و احتیاط در ترددهای شهری و جاده‌ای و تجهیز خودروها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

«صابری» اظهار کرد:تا روز شنبه هفته آینده این سامانه در استان فعال است.

وی گفت:در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان تکاب با منفی ۶ درجه سردترین و شهرستان بوکان با مثبت ۱۴ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان بوده است.

به طور متوسط در سال ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در این استان به ثبت می‌رسد.

کشاورزی عمده ترین شغل ساکنان آن بوده و بارندگی‌ها تاثیر مهمی بر اشتغال این بخش دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۱۰/۱۹-۰۰:۱۰:۵۲/خبر ۴۰۵۸/کدخبر۱۹۵۵۰/ س ۳۲۱/