رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد

دستگیری عاملان قطع درختان گز تالاب قوپی بابا علی

تالاب بین‌المللی «قوپی‌باباعلی» مهاباد یکی زیستگاه‌های مهم پرندگان آبزی و کنارآبزی و از تالاب‌های مهم این منطقه است.

مهاباد/بالویز/محیط زیست/رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهاباد از دستگیری عاملان قلع و قمع درختان گز تالاب قوپی‌باباعلی مهاباد خبر داد.

به گزارش سایت خبری بالویز«فاروق سلیمانی» گفت:۲ نفر از عاملان قطع درختان گز در پی گشت‌و کنترل مستمر یگان حفاظت این اداره با همکاری جوامع محلی در تالاب بین‌المللی «قوپی‌باباعلی» این شهرستان دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره ،۲ نفر متخلف که به صورت شبانه درختان گز حاشیه تالاب بین المللی «قوپی‌باباعلی» این شهرستان را قطع می‌کردند، با همکاری عوامل انتظامی دستگیر کردند.

وی اضافه کرد: این متخلفان درختان گز را به منظور تهیه زغال قطع کرده بودند.  و قصد داشتند که چوب ها را با استفاده از یک دستگاه خودرو منتقل کنند که ماموران یگان حفاظت خودرو آنها را متوقف کردند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد ادامه داد: از این متخلفان بیش از ۲ تُن درخت گز و یک دستگاه اره برقی کشف و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

«سلیمانی» افزود: این قطع این درختچه ها کاملا” ممنوع و با متخلفان کاملا” برخود می گردد.

وی افزود: قطع درختان و قاچاق چوب در شهرستان مهاباد یکی از تخلفات مخرب و غیرقابل اغماض است.  و این اداره با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با قاطعیت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

تالاب بین‌المللی «قوپی‌باباعلی» مهاباد یکی زیستگاه‌های مهم پرندگان آبزی و کنارآبزی و از تالاب‌های مهم این منطقه است.

 این تالاب دارای دیپلم افتخار از «یونسکو» و زیستگاه پرندگانی نظیر اردک سرسبز، حنایی، آنقوت، انواع غاز وحشی و تنجه است. این تالاب همچنین ثبت کنوانسیون رامسر را دارد.

تالاب «قوپی‌باباعلی» در ۳۰ کیلومتری شمال شرقی این شهر و مسیر جاده مهاباد به میاندوآب و در نزدیکی روستایی به همین نام واقع شده است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۱۰/۰۸-۱۱:۳۰:۵۵/خبر ۴۰۴۱/کدخبر۱۹۴۸۲/ج ۳۰۴/