رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد

۱۵۰ هزار قطعه مرغ در مهاباد آماده تحویل به کشتارگاه است

تمام مراحل پرورش مرغ در سامانه های جهادکشاورزی ثبت خواهد شد.

مهاباد/بالویز/اقتصادی/ رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد گفت:۱۵۰ هزار و ۴۸۰ قطعه مرغ ۴۵ روزه در این شهرستان آماده تحویل به کشتارگاه و عرضه به بازار است.

به گزارش سایت خبری بالویز«کوروش سعیدی» اظهار کرد:مرغ های پنج واحد مرغداری این شهرستان در حال حاضر بالای سن ۴۲ روزگی و آماده ارسال به کشتارگاه هستند. ضمن اینکه سه واحد مرغداری در حال ارسال مرغ برای کشتار و عرضه به بازار هستند.

وی اضافه کرد:از مجموع ۷۳ واحد مرغداری در مهاباد در حال حاضر ۷۱ واحد فعال است. ۳۸ واحد آن طی ۲ ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۱۷۲ هزار قطعه جوجه ریزی کرده اند.

رییس اداره تولیدات دامی مهاباد بیان کرد:هم اکنون یک میلیون و چهار هزار و ۵۲۰ قطعه جوجه در قالب ۳۸ مرغداری باقی مانده است.

«سعیدی» اضافه کرد: طبق دستورالعمل های ابلاغی مرغداری ها موظف هستد ۹۰ درصد تولیدات خود را جهت عرضه به بازار، تحویل کشتارگاه بدهند.

وی بیان کرد: تمام مراحل پرورش مرغ در سامانه های جهادکشاورزی ثبت خواهد شد.

«سعیدی»گفت:چنانچه مرغداری عرضه خارج از شبکه و یا تخلف دیگری داشته باشد، مجوز جوجه ریزی برای دوره بعدی آن صادر نخواهد شد.

رییس اداره تولیدات دامی جهاد کشاورزی مهاباد افزود: تولیدات گوشت مرغ مهاباد مازاد بر نیاز شهرستان است.

او اشاره کرد: با برنامه‌ریزی انجام گرفته و با توجه به ظرفیت واحدهای مرغداری فعال مهاباد هیچ گونه کمبود و نگرانی بابت تامین گوشت مرغ شهرستان در آستانه شب یلدا نخواهیم داشت.

مهاباد با بیش از ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است. این شهرستان در زمینه تولید محصولات دامی از جمله مرغ گوشتی از شهرستان‌های پیش رو در منطقه به شمار می‌رود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۹/۲۹-۰۰:۱۲:۵۸/خبر۴۰۲۹/کدخبر۱۹۴۳۳/ چ ۲۹۲/