رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی

بارش برف و باران از دوشنبه در آذربایجان‌غربی

تجهیز خودرو ها به لوازم و تجهیزات زمستانی نیز برای سفرها و تردد ها لازم است.

مهاباد/بالویز/اجتماعی/رییس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت:بارش برف و باران از دوشنبه آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد.

به گزارش سایت خبری بالویز«مهدی صابری» اظهار داشت:بارش برف و باران از اواخر وقت روز یکشنبه و بامداد دوشنبه استان را فرا می‌گیرد که همراه با کاهش محسوس دما نیز خواهد بود.

این کارشناس افزود:براساس نقشه های پیش بینی و پیش یابی و با توجه به عبور امواجی زودگذر از تراز میانی جو،این بارش ها همراه با وزش باد و در مناطق کوهستانی به شکل کولاک برف،مه گرفتگی،کاهش دید و افت دما خواهد بود.

وی ادامه داد:احتمال آبگرفتگی معابر،سیلابی شدن مسیل ها،لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی وجود دارد. لازم است شهروندان در مصرف حامل های انرژی نیز صرفه جویی کنند.

این کارشناس اضافه کرد: آمادگی دستگاه های اجرایی برای آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها،لغزندگی و کولاک برف در جاده های کوهستانی ضروری است.

«صابری» اظهار کرد:تجهیز خودرو ها به لوازم و تجهیزات زمستانی نیز برای سفرها و تردد ها لازم است.

وی بیان کرد:در ۲۴ ساعت گذشته نقده با مثبت ۱۴ و تکاب با منفی پنج درجه سانتی گراد به ترتیب گرم ترین و سردترین شهرهای استان بودند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت:دمای مرکز استان نیز بین منفی ۲ و مثبت ۱۲ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با اب و هوای کوهستانی و سرد است. سالانه ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در این منطقه ثبت می شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۹/۲۶-۰۹:۴۵:۲۵/خبر ۴۰۲۵/کدخبر ۱۹۴۱۲/ ی ۲۸۸/