مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت

دو مرکز دندانپزشکی غیرمجاز در سردشت پلمب شد

امسال ۱۳ مرکز غیرمجاز توسط کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان پلمپ شده است

مهاباد/بالویز/سلامت/مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت از پلمب دو مرکز دندانپزشکی غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.

به گزترش سایت خبری بالویز«جلال جلالت»گفت:دو مرکز دندانپزشکی به عنوان مراکز غیرمجاز و مداخله‌گر درمان با حکم مراجع قضایی در این شهرستان پلمب شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت اظهار کرد:طی بازدید کارشناسان این اداره و به دلیل نداشتن مجوز این دو مرکز با حکم قضایی پلمب گردید.

وی ادامه داد:در ادامه روند بازدیدهای کارشناسان نظارت بر درمان این شبکه جهت برخورد با مراکز غیر مجاز،دو مرکز دندانپژشکی به دلیل نداشتن مجوز و راه اندازی کانال و تبلیغ در فضای مجازی بعنوان دندانپزشک شناسایی و با دستور قضایی پلمب شدند.

«جلالت» اظهارکرد:امسال ۱۳ مرکز غیرمجاز توسط کارشناسان نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان پلمپ و برای سیر مراحل قانونی به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع و معرفی شدند.

وی گفت:شهروندان می توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امور پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.

مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت اضافه کرد: هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی بدون داشتن پروانه رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آنها تعطیل و مؤسس آن به حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۹/۱۷-۰۶:۴۸:۲۸/خبر۴۰۱۲/کدخبر۱۹۳۶۱/ ج ۲۷۵/