مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی

کتابخانه عمومی پرتوی دانش مهاباد راه‌اندازی شد

این کتابخانه دارای ۲۳ هزار عنوان در قالب ۲۵ هزار نسخه بوده است

مهاباد/بالویز/کتابخانه عمومی پرتو دانش در محله کمتر برخوردار «باغ شایگان» مهاباد در آستانه هفته کتاب و با هدف ارتقای شاخص‌های مطالعه راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس فرهنگی،پایگاه خبری بالویز« مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی»اظهار کرد:این کتابخانه در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع در منطقه کم‌برخوردار پشت‌تب راه‌اندازی شد.

وی بیان کرد:این محل با هدف ارتقای شاخص‌های مطالعه در اختیار علاقمندان این محله قرار گرفت.

«خدیجه معصومی» گفت:با توجه به نزدیکی ۲ کتابخانه عمومی در مرکز شهر، انتقال این مرکز به محله کم‌برخوردار در دستور کار قرار گرفت .

مدیر کل کتابخانه های آذربایجان غربی اظهار داشت:با کمک و همکاری شهرداری مهاباد این فضا برای علاقمندان این منطقه فراهم شد.

وی ادامه داد:توسعه فضای مطالعه جز اولویت‌های مقام عالی استان است.

«معصومی»یادآور شد: ۲۳ مصوبه در سفر‌های شهرستانی استاندار آذربایجان غربی مربوط به کتابخانه های عمومی بوده است.

«معصومی»تصریح کرد: از این تعداد مصوبه ۱۳ مصوبه تحت عنوان احداث کتابخانه عمومی در مناطق کم‌برخوردار بوده که در حال برنامه‌ریزی و احداث است.

رئیس اداره کتابخانه عمومی مهاباد هم در این مراسم با بیان اینکه برای راه‌اندازی این مکان یک میلیارد ریال هزینه شده است،افزود: این کتابخانه دارای ۲۳ هزار عنوان در قالب ۲۵ هزار نسخه بوده است.

«حسن سالاری» با اشاره به اینکه کتابخانه پرتوی دانش دارای ۷۰۰ عضو فعال است،بیان کرد: هم‌اکنون سه کتابخانه عمومی در سطح شهرستان فعال بوده که به ۶۴ هزار عنوان کتاب در قالب ۸۵ هزار نسخه مجهز است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۸/۲۰-۱۵:۰۵:۲۵/خبر۳۹۷۱/کدخبر۱۹۲۰۸/ش ۳۳۵