فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد

جمع آوری ۴۰ معتاد متجاهر در مهاباد

پیشگیری مهم‌ترین اصل در عرصه مبارزه با پدیده ویرانگر اعتیاد است.

مهاباد/بالویز/فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد از جمع آوری ۴۰ معتاد متجاهر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز سرهنگ«یوسف اشرفی»گفت:یکی از دغدغه‌ها و مطالبه مردمی در حوزه امنیت اجتماعی جمع‌آوری معتادان متجاهر است.

فرمانده انتظامی مهاباد،افزود: پاکسازی اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها از وجود این دسته از افراد در سطح شهرستان مهاباد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ«اشرفی»اظهار کرد:کارکنان انتظامی شهرستان اقدام به اجرای طرح پاکسازی و دستگیری معتادان متجاهر در ۲۴ ساعته گذشته کردند.

وی با اشاره به استمرار این طرح‌ها تصریح کرد: قطعاً جمع‌آوری این قشر کاهش سرقت را در پی خواهد داشت.

فرمانده انتظامی مهاباد،اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرایم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند.

وی ادامه داد: وجود پاتوق استعمال مواد یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم یک تهدید جدی فرا روی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ویژه فرزندان جوانان است.

سرهنگ «اشرفی»در ادامه تصریح کرد:در این راستا  تعداد ۴۰ معتاد متجاهر در سطح شهرستان جمع آوری و با هماهنگی و همکاری شورای اسلامی شهر و شهرداری و بهزیستی به مراکز بازپروری منتقل شدند.

این مسئول انتظامی ادامه داد:برای جمع‌آوری معتادان متجاهر که باعث بروز ناهنجاری در بخش‌های مختلف جامعه می‌شوندنیاز به همکاری همه دستگاه‌های مرتبط است.

فرمانده انتظامی مهابادگفت: جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر باعث کاهش سرقت به خصوص سرقت‌های خرد می‌شود.

وی بیان کرد:عموم مردم از تبعات تجاهر،تکدی‌گری و دیگر آسیب‌های این قشر ابراز نارضایتی دارند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهاباد با اشاره به نقش مردم در افزایش امنیت محله محور یادآور شد: پیشگیری مهم‌ترین اصل در عرصه مبارزه با پدیده ویرانگر اعتیاد است.

سرهنگ «اشرفی»افزود:پلیس به مبحث آموزش شهروندان توجه ویژه داشته و همواره در کنار انجام وظایف ذاتی خود در امر آموزش اقشار مختلف جامعه نیز اهتمام ویژه ای خواهد داشت.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۷/۲۵-۰۱:۱۶:۴۵/خبر۳۹۹۴/کدخبر۱۸۹۵۳/ س ۳۰۰/