برای اولین بار در مهاباد

ثبت نام آموزش رایگان دوره فیلمسازی در انجمن سینمای جوانان مهاباد

شرایط سنی ثبت نام کنندگان باید 16الی 35سال باشد

مهاباد/بالویز/رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد از ثبت نام آموزش دوره فیلمسازی رایگان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی و هنری،پایگاه خبری بالویز «رحیم بایزیدی»با اعلام این خبر اظهار داشت:به دستور رئیس سازمان سینمایی کشور ،انجمن سینمای جوانان مهاباد یکی از دفاتر منتخب جهت ثبت نام  آموزش رایگان دوره فیلمسازی ۷ماهه اعلام شد.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد،افزود: پیرو دستور محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی مبنی بر رایگان شدن دوره فیلم‌سازی در برخی از مناطق و دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران، در دوره تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ و پس از برگزاری آزمون و مصاحبه داوطلبان شرکت در دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی، ۲۰ دفتر انجمن سینمای جوانان ایران برای حداکثر دو کلاس (۱۵ تا ۲۵ نفر) شامل تخفیف ۱۰۰٪ و پذیرش به عنوان هنرجوی فیلم‌سازی انجمن انتخاب شده است.

«بایزیدی”تصریح کرد: فلسفه شکل گیری دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران تقویت آموزش ارزان فیلمسازی در سطح ملی به منظور کشف استعداد بوده است تا علاقه مندان و ظرفیت‌های سینمایی کشور به دلیل شرایط مالی از رشد و تربیت بازنمانند و در این طرح نیز بخشی از این دفاتر بصورت رایگان به آموزش هنرجویان مستعد می پردازند.

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد،اظهار کرد:این طرح در راستای تحقق عدالت فرهنگی و آموزشی به منظور کشف استعدادهای نوظهور و تقویت و گسترش جریان فیلمسازی در استان‌های مختلف صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد:هنرجویان جهت ثبت نام همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ و عصر از ساعت ۳ بعداز ظهر الی ۶عصر با در دست داشت مدارک ثبت نام (کارت ملی،شناسنامه،عکس پرسنلی و مبلغ ۵۰هزارتومان هزینه ثبت نام ) به انجمن سینمای جوانان مهاباد واقع در خیابان امام خمینی ،مجتمع فرهنگی و هنری (جنب صدا و سیما) طبقه اول مراجعه نمایند.

«بایزیدی»اضافه کرد:شرایط سنی ثبت نام کنندگان باید ۱۶الی ۳۵سال باشد،در پایان دوره به فارغ التحصیلانی که موفق به تولید فیلم شوند گواهی فیلمسازی معتبر اهدا می شود.

گفتنی است آزمون جامع دوره هفت‌ماهه فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران روز جمعه ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود و ثبت‌نام این آزمون تا روز دوشنبه ۱۵ آبان‌ماه ادامه دارد.

لازم به ذکر است، سینمای جوانان ایران دارای ۵۸ دفتر و ۲۲ نمایندگی در سطح کشور است و در دوره تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ نیر آموزش رایگان را در سطح ۱۰ استان کشور فعال کرده‌ بود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۷/۰۸-۰۹:۰۰:۰۰/خبر۳۹۰۱/کدخبر۱۸۷۵۲/ش ۲۶۹/