کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی

باد و باران آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

احتمال گرد و خاک و آسیب به سازه‌های ساختمانی در این شرایط وجود دارد

مهاباد/بالویز/ کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: باد و باران از روز شنبه مناطق مرکزی و شمالی استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”یاسر اشتاد “افزود: طبق نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی با عبور امواجی از تراز میانی جو از اواخر وقت روز شنبه ناپایداری هایی به شکل وزش باد و بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق مناطق شمال و مرکز استان را در بر می‌گیرد.

وی بیان کرد: از نظر دمایی تغییراتی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود ولی شرایط ناپایدار جوی تا اواسط هفته بعد در استان ادامه دارد.

«اشتاد »با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی برای آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به آغاز بارش‌های رگباری در استان از روز شنبه لازم است تدابیر لازم در این زمینه بکار صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: به علت احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها لازم است شهروندان از تردد در اطراف مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی با بیان اینکه وزش تندباد نیز برای استان از روز شنبه پیش بینی می‌شود، ادامه داد: احتمال گرد و خاک و آسیب به سازه‌های ساختمانی در این شرایط وجود دارد و محکم سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروری است.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی به شهروندان و جوامع محلی به عتلت احتمال وزش تند بادهای لحظه ای و رعد و برق توصیه می‌شود.

آذربایجان غربی دارای بیش از سه میلیون نفر جمعیت است که بطور متوسط در سال ۴۰۰ تا ۴۵۰ میلی‌متر بارندگی در این استان به ثبت می‌رسد، کشاورزی عمده ترین شغل ساکنان آن بوده و بارندگی‌ها تاثیر مهمی بر اشتغال این بخش دارد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۶/۳۱-۱۷:۲۱:۴۸/خبر۳۸۸۴/کدخبر۱۸۶۶۸/ ج ۲۵۲/