مدیر جهاد کشاورزی مهاباد

کشت دانه های روغنی کلزا در مهاباد آغاز شد

تاکنون 130 هکتار بر روی سامانه ثبت و قرارداد بسته شده است.

مهاباد/بالویز/مدیر جهاد کشاورزی مهاباد گفت:کشت دانه های روغنی کلزا در مهاباد از نیمه دوم شهریور در این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”صلاح الدین حقگوی”با اعلام این خبر افزود:سطح ابلاغی کشت کلزا برای شهرستان مهاباد درسال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به دلیل استقبال کشاورزان سه برابر شده و به حدود ۵۰۰ هکتار رسیده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اظهار داشت:تاکنون ۱۳۰ هکتار بر روی سامانه ثبت و قرارداد بسته شده و در سطح ۹۱ هکتار هم کشت انجام شده که از این مقدار ۷۶ هکتار آبیاری شده است.

حقگوی، با بیان اینکه کشت این دانه روغنی که به مدیریت مصرف آب کمک می‌کند و باعث افزایش مرغوبیت و سلامت خاک برای کشت های متناوب می شود،اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۷ تن دانه روغنی کلزا با نرخ تضمینی دولتی از کشاورزان این شهرستان خریداری شده بود.

وی،با اشاره به مقرون به صرفه بودن محصول کلزار برای کشاورزان اضافه کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی کشت کلزا در شهرستان مهاباد ،کشت بذر این محصول در شهریور انجام می شود.

به گزارش سایت خبری بالویز” کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی به‌ویژه کلزا، ایجاد تناوب با کشت غلات در جهت کاهش علف‌های هرز و بیماری‌های گیاهی از مهم‌ترین مزایای توسعه کشت کلزا به شمار می‌رود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۶/۲۶-۰۱:۱۵:۵۳/خبر ۳۸۷۶/کدخبر ۱۸۶۳۸/ ی ۲۴۴/