مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی

کمک هزینه کالابرگ به پنج دهک تخصیص یافت

در این طرح،یارانه افراد حداقل به میزان 120هزار تومان افزایش یافته است

مهاباد/بالویز/مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت:گام بلند اجرای طرح ملی کالابرگ،کمک هزینه کالابرگی به پنج دهک تخصیص یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”علی دهقانی”با اعلام این خبر اظهار داشت:در مرحله جدید و بزرگ طرح کالابرگ الکترونیکی علاوه بر دهکهای یکم تا سوم، کلیه خانوارهای دهک های چهارم و پنجم مشمول افزایش یارانه شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود:در این طرح،یارانه افراد حداقل به میزان ۱۲۰هزار تومان افزایش یافته و در صورت افزایش احتمالی قیمت اقلام سبد،این مبلغ نیز دوباره افزایش خواهد یافت به طوری که قیمت سبد مبنا تا پایان سال برای خانوار ثابت بماند.

وی اظهار کرد: استفاده از این طرح کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت،استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه (۳۰۰ هزارتومانی)خود برای خرید کالابرگ می باشد،که پس از خرید ۲۰۰ هزارتومانی،امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آنها فراهم می شود.

“دهقانی” عنوان کرد:در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تامین حداقل کالری، پروتئین،ریزمغذی و ویتامین های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت های مبنا و برآورد تورم احتمالی تا پایان سال انتخاب شده است،به طوری که علاوه بر افزایش یارانه ۱۲۰هزار تومانی، قیمت مبنا تا انتهای سال ثابت مانده و مابه التفاوت قیمت روز با قیمت مبنا توسط دولت (از محل یارانه فعلی و یارانه جدید)جبران می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: به موجب این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه بگیران از یک ماه قبل واریز می شود اما برای دهک های چهارم و پنجم علاوه بر اعتبار موجود(۳۰۰ هزار تومان) مبلغ ۱۲۰ هزار تومان نیز واریز می شود و در صورت افزایش احتمالی قیمت سبد مبنا نیز مبلغ یارانه بدون سقف افزایش یافته به طوری که پرداختی خانوار ثابت بماند.

لازم به توضیح است ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج،گوشت قرمز،حبوبات،شیر کم چرب،پنیر،ماست دبه ۲٫۵ کیلویی،مرغ،تخم مرغ،روغن مایع،ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوارها پیش بینی شده است که این اقلام با حجم مشخص شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

همه خانوارهای مشمول طرح کالابرگ می توانند برای اطلاع از فروشگاه های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود،برنامه شبکه ملی اعتبار “شما ” به نشانیhttp://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره گیری کنند.

تمام شعبات ۱۰ فروشگاه زنجیره ای بزرگ جانبو، افق کوروش، دیلی مارکت، مینو مارت، رفاه، هفت، گندم طلایی کوروش، هایپر فامیلی، اتکا، وال مارکت و بیش از ۱۱۱۸۵۹ فروشگاه خرد و در مجموع ۱۲۲ هزار پایانه در سطح شهر و روستا متصل و در حال ارائه خدمت کالابرگ الکترونیکی می باشند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۶/۱۵-۰۵:۴۸:۱۲/خبر ۳۸۶۲/کدخبر۱۸۴۷۷/چ ۲۲۹/