معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی

بیش از ۷۲هکتار گلخانه در آذربایجان غربی فعال است

از ابتدای سال تاکنون یک و نیم هکتار گلخانه به بهره‌برداری رسیده است.

مهاباد/بالویز/در حال حاضر ۷۲.۴ هکتار گلخانه در قالب ۲۴۲ واحد در آذربایجان‌غربی فعال است.

به گزارش سرویس اقتصادی،پایگاه خبری بالویز”و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی گفت: اهمیت بهره‌مندی از گلخانه‌ها بسیار بالاست و نهضت استان برای رسیدن به رقم دو هزار هکتاری در این زمینه است.

“جواد کرمی”با اشاره به اینکه اغلب محصولات این گلخانه‌ها سبزی و صیفی‌جات است افزود: گیاهان زینتی گلدانی، نهال، توت فرنگی، خیار، گوجه و شاخه گل رز از جمله محصولات گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی است.

“کرمی” با تاکید بر اینکه هدف گذاری اقتصادی استان برای رسیدن به مساحت ۲هزار هکتاری در گلخانه‌ها است افزود:ایجاد و توسعه ۱۱ شهرک گلخانه‌ای با مساحت ۵۴۹ هکتاری در سطح استان از جمله مهمترین برنامه‌های این حوزه با ساماندهی منظم است.

وی با بیان اینکه امورات این حجم گلخانه‌ای از سال ۱۴۰۰ مطالعه شده است افزود: برخی از این گلخانه‌ها راه اندازی شده و مابقی طی فرآیند کاری مانع زدایی می‌شوند تا شاهد شروع به کارشان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اعلام خبر جذب هفت سرمایه گذار در زمینه گلخانه افزود: هفت سرمایه‌گذار برای ایجاد گلخانه‌های بالای پنج هکتاری جذب شده است که از این طریق نیز به زودی شاهد بهره‌برداری از ۲۱۹ هکتار گلخانه جدید در استان خواهیم بود.

“کرمی” با بیان اینکه در سال گذشته ۱۶ هکتار گلخانه ایجاد شده بود افزود: از ابتدای سال تاکنون یک و نیم هکتار گلخانه به بهره‌برداری رسیده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۶/۱۴-۰۰:۳۸:۴۲/خبر ۳۸۶۰/کدخبر۱۸۴۷۰/س۲۲۷/