محیط زیست - سلامت

دو خبر کوتاه از شهرستان مرزی سردشت

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد

مهاباد/بالویز/ رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت:ماموران یگان حفاظت این اداره ۱۰ صیاد متخلف را در رودخانه زاب این شهرستان دستگیر کردند.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز”خالد بایزیدی” با اعلام این خبر افزود:اکیپ یگان حفاظت محیط زیست سردشت با گشت های مستمر در اطراف رودخانه زاب با همکاری محیط یاران افتخاری و فعالان محیط زیستی موفق به دستگیری ۱۰ نفر از صیادان غیرمجاز شدند.

وی ادامه داد:از این تعداد ۲ نفر از متخلفان با استفاده از مولد برق در رودخانه زاب در محدوده منطقه حفاظت شده «میرآباد» اقدام به صید غیرقانونی ماهی کرده بودند که با حضور ماموران یگان متواری شدند ولی با اقدام به موقع ماموران شناسایی و دستگیر شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت اضافه کرد:در این عملیات از متخلفان یک دستگاه مولد برق، یک عدد باطری خودرو، ۱۰ رشته انواع تور و دام صیادی و بیش از ۲۰۰ قطعه ماهی کشف و ضبط شد.

بیمارستان مرزی سردشت صاحب دستگاه MRA-C شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت:بیمارستان مرزی امام خمینی (ره) سردشت به دستگاه MRA-C از ملزومات مورد نیاز اتاق عمل تجهیز شد.

“جلال جلالت” اظهار داشت:در راستای تامین نیازمندی‌های تجهیزات مورد نیاز بیمارستان امام خمینی سردشت و طی هماهنگی و رایزنی‌های به عمل آمده با دانشگاه علوم پزشکی استان،دستگاه سی آرم از طرف هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران به مبلغ ۱۴ میلیارد ریال به بیمارستان امام خمینی (ره) سردشت اهدا شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این دستگاه در اتاق عمل مستقر شده است،اضافه کرد:دستگاه سی آرم یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است که دستگاه توانایی‌های رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی ارتوپدی استفاده می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت وجود این دستگاه در بیمارستان را ضروری دانست و گفت:این سیستم تصاویر ایکس ری را با رزلوشن بسیار بالا را تولید کرده و به جراح ارتوپد این امکان را فراهم می‌کند که پروسه عمل جراحی ارتوپدی را مشاهده و به سرعت اصلاحات لازم را انجام دهد.

“جلالت” همچنین از کمک بنیاد علوی به حوزه سلامت خبرداد و اظهار کرد:با توجه به نیازسنجی صورت گرفته شده و هماهنگی‌های بعمل آمده با دبیر بنیاد علوی شهرستان، ۱۰۰ عدد ایزوبام هزار مترمربعی به همراه یک دستگاه پکیج بوتان ۲۴ هزار به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال به شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت اهدا شد

وی ضمن قدردانی از این اقدام خیرخوانه بنیاد علوی که در توسعه مناطق مرزی و کم برخوردار در تمامی حوزه‌ها علی الخصوص حوزه سلامت نقش بسزایی در توسعه آن دارند قدردانی و ابراز امیدواری کرد با توجه به کمبودها و نیازسنجی‌های صورت گرفته شده بتوان در آینده نزدیک نیز از کمک‌های اهدایی بنیاد برکت علوی در جهت توسعه فضای بهداشتی و درمانی و تامین تجهیزات پزشکی در جهت توسعه عادلانه خدمات در این حوزه بهره مند شویم.

سردشت در جنوب آذربایجان‌غربی و در فاصله ۲۲۵ کیلومتری مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان با ۱۲۰ تخت فعال به بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان خدمات درمانی عرضه می‌کند.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۶/۰۶-۰۷:۱۰:۵۸/خبر ۳۸۴۸/کدخبر۱۸۴۲۱/ د ۲۱۲/