مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد

۴ طرح راکد کشاورزی شهرستان مهاباد به چرخه تولید بازگشت

دولت با کمک بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به طور جدی پیگیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی است

مهاباد/بالویز/در اجرای برنامه های تدوین شده در حوزه نظارت ۴ طرح راکد کشاورزی شهرستان مهاباد به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش سرویس اقتصادی ، پایگاه خبری بالویز “معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد” گفت: طی بازدید توسط اکیپی متشکل از مسئولین طرح و برنامه ،صنایع تبدیلی و تکمیلی و اداره تولیدات دامی،مشخص گردید که ۴ طرح کشاورزی راکد در شهرستان مهاباد احیا و به چرخه تولید بازگشته است .

“صلاح الدین حقگوی” بیان کرد: طرح های راکد احیا شده شامل واحد مرغ تخم گذار شرکت زرین تخم مکریان واقع در روستای کوسه کهریز ، با ظرفیت ۳۰۰۰۰ قطعه بعد از ۳ سال رکود و دریافت ۶/۵ میلیارد تسهیلات مجددا شروع بکار کرده است .

وی در ادامه از فعال شدن دو طرح راکد مرغ گوشتی در روستای قوپی باباعلی با ظرفیت ۲۳۰۰۰ قطعه بعد از ۱۵ سال رکود و طرح راکد احیا شده پرورش بوقلمون گوشتی در روستای کانی رش با ظرفیت ۱۰۰۰ قطعه بعد از ۵ سال رکود در سال ۱۴۰۱ خبر داد .

در ادامه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد افزود : طرح بسته بندی میوه تازه در روستای قم قلعه نیز مجددا با ظرفیت ۵۰۰۰ بعد از ۲سال رکود در سال ۱۴۰۰ احیا شده که در فصل برداشت و بسته بندی سیب فعال است.

به گزارش سایت خبری “بالویز” نبود زیرساخت‌ ها ، نداشتن مواد اولیه، نبود سرمایه در گردش و عدم توانایی در پرداخت تسهیلات در سال‌ های گذشته تعطیلی و رکود یا نیمه فعال‌ شدن بسیاری واحدهای تولیدی را رقم زد.

بررسی مشکلات واحدهای راکد و غیرفعال نشان می‌دهد ، تقریبا نیمی از مشکلات این واحدها به کمبود نقدینگی بر می‌گردد.

پس از آن، فقدان بازار برای محصولات، تامین مواد اولیه، اختلاف شرکا ، مشکلات زیرساختی ، تامین ماشین‌ آلات و مشکلات قضایی، دلایل اصلی تعطیلی واحدهای یاد شده است.

در این زمینه دولت با کمک بخش خصوصی و فعالان اقتصادی به طور جدی پیگیر رفع مشکلات واحدهای تولیدی بوده و برنامه‌ ریزی بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۵/۲۶-۰۱:۱۲:۴۸/خبر ۳۸۳۱/کدخبر۱۸۳۰۸/ پ ۱۹۵/