رییس اداره منابع طبیعی مهاباد

خلع ید ۱۷۵ هکتار منابع طبیعی مهاباد

سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

مهاباد/بالویز/۱۷۵ هکتار از منابع طبیعی مهاباد خلع ید شد.

به گزارش سرویس محیط زیست،پایگاه خبری بالویز”رییس اداره منابع طبیعی مهاباد” گفت: امسال با همکاری دستگاه قضایی ۱۷۵ هکتار از منابع طبیعی و اراضی ملی شهرستان خلع ید شده که بخش عمده آن مربوط به روستای «خورخوره» از توابع بخش مرکزی است.

“سیدانور حسینی” اضافه کرد: ۲۷۵ میلیون تومان نیز با عنایت به ضرر و زیان وارد شده به منابع طبیعی از متخلفان به عنوان جریمه اخذ شده است.

وی با بیان اینکه امسال ۴۱ پرونده جدید تصرف نیز تشکیل شده است، افزود: ۱۰۹ هکتار منابع قرق شده توسط متخلفان شناسایی و پرونده آنها برای پیگیری تحویل مراجع قضایی داده شده است.

“حسینی” ادامه داد: در همین رابطه امسال ۱۱ مورد تخلف به مساحت حدود ۱۰ هکتار به صورت داوطلبانه و با همکاری افراد متجاوز رفع تصرف شده و تلاش برای بازپس گیری منابع طبیعی و اراضی ملی در سطح شهرستان همچنان ادامه دار خواهد بود.

وی تاکید کرد: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

رییس اداره منابع طبیعی مهاباد از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تجاوز به حریم مراتع و عرصه‌های ملی به ماموران یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند تا در اولین فرصت اقدام قانونی در مورد آن صورت گرفته و از تخریب‌ این عرصه‌ها جلوگیری شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۵/۰۴-۰۵:۱۸:۴۳/خبر ۳۸۰۱/کدخبر ۱۸۱۹۲/ چ ۱۶۵/