شهردار مهاباد

صدور بیش از ۶۰۰ اخطاریه ساخت و ساز در مهاباد

۲۰ دستگاه ماشین آلات ساخت و ساز در مهاباد توقیف شده است.

مهاباد/بالویز/شهردار مهاباد گفت:امسال ۶۲۱ مورد اخطاریه و تعطیلی کار در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز و نداشتن گواهی عدم خلافی و شاکی خصوصی صادر شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”بابک رستم پور” با اشاره به جمع آوری چهار دکه غیرمجاز در سطح شهر اظهار داشت:از ابتدای امسال و باتوجه حساسیت موضوع با همکاری اداره راه و شهرسازی گشت‌های مشترک نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز به ویژه در مناطق حاشیه شهر تشدید شده است.

“بابک رستم پور” با تاکید بر ضرورت ساماندهی زمین‌های قولنامه ای اضافه کرد: امسال ۱۱ نفر در رابطه با ساخت و سازهای غیرمجاز و همچنین سد معبر شناسایی و برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه در همین رابطه حکم تخریب ۴۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز صادر شده است، ادامه داد: همچنین ۲۰ دستگاه ماشین آلات ساخت و ساز شامل هفت چرثقیل، چهار بیل مکانیکی، سه دستگاه دکل پمپ بتن، سه دستگاه کمپرسی و سه دستگاه میکسر توقیف شده است.

وی یادآور شد:ساخت و سازهای غیرمجاز، علاوه بر ایجاد چهره ناهمگون در سیمای شهری و روستایی، مشکلات متعددی در مسیر اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه پایدار ایجاد می‌کند.

شهردار مهاباد گفت: تخلفاتی همچون ساخت و ساز بدون پروانه، رعایت نشدن اصول ایمنی و استحکام در ساخت بناها، تغییر کاربری در جریان ساخت و ساز، فقدان نظارت کافی از سوی مسوولان فنی، تراکم ساختمان سازی، ارتفاع اضافی بناها و ساخت و سازهای خلاف ضوابط به صورت پیشروی طولی نه تنها موجب ناهنجاری کالبدی در سیمای شهری شده بلکه در حال ایجاد مشکلاتی برای محیط اجتماعی است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۵/۰۲-۰۵:۱۰:۳۹/ خبر ۳۷۹۹/کدخبر ۱۸۱۷۹/ د ۱۶۳/