مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی

اعتبارات دهیاری‌ های حوزه مهاباد به حدود ۳۸ میلیارد تومان رسید

82 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام عالی استان (استاندار آذربایجان غربی) به روستاها اختصاص یافت

مهاباد/بالویز/مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی،گفت:اعتبارات دهیاری‌های حوزه مهاباد نیز از ۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به حدود ۳۸ میلیارد تومان سال ۱۴۰۲ رسید.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز” هادی پاشایی” اظهار کرد:اعتبارات دهیاری‌های حوزه مهاباد نیز از ۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به حدود ۳۸ میلیارد تومان سال ۱۴۰۲ رسیده و برای سال جاری نیز این روند افزایشی ادامه دارد.

وی ادامه داد:دولت سیزدهم بیشترین توجه به بخش مناطق روستایی و محروم شده و در همین ارتباط نیز اعتبارات قابل توجهی نسبت به سال‌های گذشته به دهیاری‌ها اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی بر شتاب گیری ساخت مساکن روستایی تاکید کرد و افزود:با توجه به توصیه مقام عالی استان تسهیل‌گیری در بخش مقاوم سازی و ساخت مساکن روستایی در دستور کار قرار گرفته و الحاق به محدود روستاها هم با روند سریع تری در حال انجام است.

“پاشایی” اضافه کرد:همچنین در تامین مصالح از جمله شن و ماسه با تاکید استاندار با اولیت تعاونی‌های مسکن روستایی و دهیاری صورت می‌گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این جلسه اظهار کرد:محدوده ۵۱ روستای این شهرستان با مساحت ۱۳۶ هکتار در راستای کمک به توسعه روستاها و ساخت اماکن مسکونی افزایش یافت.

“حسن عباسی” افزود: روند الحاق اراضی به محدوده روستاها با هدف تولید مسکن و ایجاد نواحی صنعتی در جوار روستاهای شهرستان تسریع یافته و این روند ادامه دار خواهد بود.

وی با اشاره به خدمات دولت در بخش روستایی گفت: ۸۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام عالی استان (استاندار آذربایجان غربی) به روستاها اختصاص یافته که تاکنون ۶۷ میلیارد تومان آن محقق شده است.

“عباسی” اضافه کرد:هم اکنون گازرسانی به ۶۲ روستا در مناطق صعب العبور و همچنین آسفالت ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی در حال انجام است.

در ادامه از ۲۶ دهیار نمونه روستاهای شهرستان مهاباد با اهدای لوح تقدیر، قدردانی به عمل آمد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۴/۲۰-۰۰:۴۵:۳۶/خبر۳۷۸۱/کدخبر۱۸۰۹۹/ س ۱۴۶/