مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد

۶ مرکز درمانی غیرمجاز در مهاباد پلمب شد

حفظ سلامت و امنیت عموم شهروندان مهابادی جزء وظایف ذاتی شبکه بهداشت و درمان است

مهاباد/بالویز/مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت:۶ واحد به عنوان مراکز متخلف و غیرمجاز مداخله گر درمان با حکم مراجع قضایی در مهاباد تعطیل شد.

به گزارش سرویس سلامت،پایگاه خبری بالویز” امید صادق امیری” افزود: در راستای اجرای طرح تشدید برخورد با مراکز غیرمجاز مداخله‌کننده در امر درمان، پنج واحد دندان‌سازی و دندان‌پزشکی و یک واحد لیزر درمانی غیرمجاز به اتهام ایجاد واحد بدون مجوز و نداشتن پروانه کسب از ادامه فعالیت خود منع و مهر و موم شدند.

وی اضافه کرد:در این پنج واحد دندانپزشکی و یک واحد لیزر درمانی افرادی بدون صلاحیت و داشتن مدارک دانشگاهی معتبر مشغول به فعالیت بوده و علاوه بر آن افراد غیر مجاز بدون پروانه را به‌کارگیری کرده بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: حفظ سلامت و امنیت عموم شهروندان مهابادی جزء وظایف ذاتی شبکه بهداشت و درمان بوده و در این قبیل موارد با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مراکز غیرمجاز و بدون پروانه و متخلف، مراتب را در اسرع وقت به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان یا با شماره تلفن ۲۲۲۵۶۵۶-۰۴۴۴ اطلاع دهند.

هرگونه فعالیت و اشتغال در امور پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، فیزیوتراپی و مامایی بدون داشتن پروانه رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب می‌شود محل کار آن‌ها تعطیل و موسس آن به حبس تعزیری و پرداخت جریمه نقدی محکوم شود.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۴/۱۱-۰۰:۳۸:۴۵/خبر۳۷۷۰/کدخبر۱۸۰۶۲/ی۱۳۵/