رییس جمعیت هلال احمر مهاباد

راه اندازی دومین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر در مهاباد

محور مهاباد به ارومیه فاقد پایگاه امداد و نجات بود

مهاباد/بالویز/دومین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر مهاباد راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس اجتماعی،پایگاه خبری بالویز”رییس جمعیت هلال احمر مهاباد” گفت:دومین پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر این شهرستان در مسیر پر تردد مهاباد به ارومیه راه‌اندازی شد.

” نادر قادرزاده” اظهار کرد:این پایگاه امداد و نجات به منظور پاسخگویی به سوانح و حوادث غیرمترقبه در سه راهی دارلک واقع در محور مهاباد به ارومیه و پوشش خدمات امدادی شروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه این پایگاه دارای یک دستگاه آمبولانس امدادی و به صورت ۲۴ ساعت مشغول به فعالیت و خدمات دهی به هموطنان است، افزود: محور مهاباد به ارومیه فاقد پایگاه امداد و نجات بود و وجود یک پایگاه امداد و نجات در این منطقه برای کمک رسانی به مصدومان حوادث جاده‌ای با توجه به حجم ترافیک خودرویی این محور بسیار ضروری است.

رییس هلال احمر مهاباد با بیان اینکه این مرکز دومین پایگاه امداد و نجات شهرستان است، ادامه داد: هم اکنون پایگاه امداد و نجات مسیر مهاباد به سردشت واقع در روستای کله گاوی آماده پاسخگویی به حوادث و تماس شهروندان است.

“قادرزاده” اضافه کرد: مسافران و شهروندان می‌توانند گزارش و حوادث خود در این ۲ محور با تماس به ندای امداد (۱۱۲) حتی بدون سیمکارت اطلاع و از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر بهره مند شوند.

وی یادآور شد: یکی از مولفه‌های افزایش سرعت عمل و کیفیت فعالیت هلال احمر، ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای به صورت تمام وقت است که در دستور کار جمعیت هلال احمر قرار دارد.

در شهرستان مهاباد بیش از ۷۰۰ نفر امدادگر در دوره‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات شرکت کردند که از این تعداد ۶۰۰ امدادگر در دوره‌های عمومی و بیش از ۱۱۰ امداگر و نجاتگر در دوره‌های تخصصی و تکمیلی امداد و نجات جمعیت هلال احمر شرکت کردند.

هم اکنون جمعیت هلال احمر مهاباد دارای ۲ پایگاه جاده‌ای در روستای «کله‌گاوی» در محور مهاباد – سردشت و پایگاه سه‌راه «دارلک» در محور مهاباد – ارومیه و یک پایگاه مرکزی در شهر مهاباد است.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۴/۰۶-۰۰:۴۵:۱۸/خبر۳۷۶۵/کدخبر۱۸۰۴۷/س۱۳۰/