علم و تکنولوژی

عینک هوشمند “اپل” چه تاثیری بر زندگی واقعی خواهد داشت؟

آیا زندگی ما و نسل های ما در آینده تماما دیجیتال، مجازی و غیر واقعی خواهد بود؟

مهاباد/بالویز/یک انقلاب بزرگ در فناوری عینک هوشمند “اپل” و تاثیر آن در زندگی واقعی است.

به گزارش سرویس تحلیل،پایگاه خبری بالویز”پس از مدت ها انتظار، شرکت آمریکایی «اپل» عینک انقلابی «ویژن پرو» را عرضه کرد که اولین در نوع خود است که بر ارائه تجربیات واقعیت ترکیبی تکیه دارد.

این عینک دنیای واقعی را با عناصر دیجیتال ادغام می کند و به کاربر اجازه می دهد تا دنیای مجازی را با کنترل سیگنال های دستی و دستورات صوتی، بدون نیاز به بازوی کنترل دست احساس کند.

اپل از سال ۲۰۱۶ برای توسعه عینک های هوشمند خود شروع به کار کرده است،اما تیم طراحی همیشه ترجیح می دهد عرضه آن را به تعویق بیندازد.

زیرا این شرکت نتوانست طراحی عینک را سبک تر و باریک تر تولید کند.

عینک جدید طراحی مشابه عینک های اسکی را نیز ارائه می دهد، زیرا رابط عینک یک لایه شیشه ای کاملا شفاف را اشغال می کند که از طریق آن کاربر می تواند در حین استفاده از آن، دنیای واقعی را به وضوح ببیند و این به دوربین ها و سنسورها اجازه می دهد تا تصویر دقیقی را ثبت کنند.

از محیط اطراف،به طوری که عینک می تواند عناصر دیجیتال را به روشی بسیار طبیعی ادغام کند و آن را بخشی از دنیای واقعی کند.

رابط شیشه ای در داخل یک قاب آلومینیومی قوی قرار دارد که شامل ۵ حسگر، یک صفحه نمایش، یک میکرو کامپیوتر مبتنی بر سیستم خنک کننده پیشرفته و ۱۲ سنسور دوربین است که یک میلیارد پیکسل در ثانیه از دنیای واقعی را در مقابل کاربر ثبت می کند،که هنگام عینک زدن به وضوح ببیند.

ساختار عینک به یک بند پارچه ای که دور سر ثابت می شود و همچنین یک فضای پارچه ای که در کناره عینک رو به روی صورت کاربر تعبیه شده است متصل می شود که هر دو را می توان با توجه به تفاوت های کاربران تغییر داد.

صفحه نمایش عینک جدید دقت بالایی را ارائه می دهد، زیرا یک صفحه نمایش “میکرو ال ای دی” است و توانایی نمایش ۲۳ میلیون پیکسل را دارد.

این امکان را به آن می دهد تا محتوای با کیفیت ۴K را به نمایش بگذارد و علاوه بر همکاری “اپل” با شرکت تولید لنز “Zeiss” لنزهای شیشه ای مناسب برای استفاده کنندگان از عینک های اصلاح بینایی ارائه دهد.

عینک جدید امکان اتصال به دستگاه ها و لوازم جانبی را از طریق بلوتوث فراهم می کند که امکان لذت بردن از بازی ها با بازوهای کنترل بی سیم مورد علاقه کاربر را فراهم می کند و این ویژگی امکان پخش محتوای رایانه های “Mac” را مستقیماً بر روی عینک برای پیگیری کارهای کاربر فراهم می کند.

این شرکت عینک خود را که اولین در نوع خود است، با دو پردازنده عرضه کرد، اولین مورد برای داده ها، که پردازنده “M2” برای رایانه های مک است، زیرا علاوه بر حفظ مصرف انرژی، گرافیک و داده ها را پردازش می کند و یک پردازشگر منحصر به فرد ارائه می دهد.

در مورد پردازنده دوم، این یک پردازنده کاملاً جدید است که تراشه R1 است که در جمع آوری، تجزیه و تحلیل و مدیریت داده های جمع آوری شده توسط سنسورهای مختلف مستقر در داخل عینک تخصص دارد که شامل دوربین ها و حسگرهای حرکتی است که در داخل شیشه های جلویی پخش شده اند.

کاربر همچنین ساختار خارجی آن، علاوه بر مسئولیت خود برای پخش محتوایی که دوربین های خارجی آن را در عرض ۱۲ میلی ثانیه بر روی صفحه نمایش می گیرند.

اپل تأیید کرد که داده های چاپ چشم کاربر به صورت محلی روی عینک آن ذخیره و رمزگذاری می شود و هرگز آن را ترک نخواهد کرد.

این شرکت اعلام کرده است که «هیچ اطلاعات مربوط به مرور و استفاده از سرویس‌ها و برنامه‌های کاربردی درون عینک را در رابطه با حرکت چشم کاربر با سرویس‌ها و برنامه‌های شخص ثالث به اشتراک نمی‌گذارد، بلکه تنها داده‌های کلیک‌های کاربر را از طریق انگشتانش به اشتراک می‌گذارد. “

این عینک جدید در اوایل سال آینده میلادی در ایالات متحده به قیمت ۳۴۹۹ دلار خواهد رسید.

کارشناسان انتظار دارند فروش به حدود یک میلیون عدد عینک “ویژن پرو” برسد که کار از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است.

درگیری بین تیم طراحی، با حمایت مدیر مشهور سابق آن، جونی آیو، که در سال ۲۰۱۹ سمت خود را ترک کرد، و تیم های عامل و توسعه سخت افزار درگرفت.

زیرا طراحان می خواستند عرضه عینک ها را به زمان توسعه و تکمیل بلوغ آن ها به تعویق بیندازند، در حالی که بقیه تیم ها نیاز به استفاده از فرصت و معرفی عینک ها را داشتند، مخصوصاً با این که شرکت گام های بلندی در روند توسعه برداشته است. .

رئیس شرکت، تیم کوک، از دیدگاه بخش طراحی مبنی بر به تعویق انداختن راه اندازی حمایت کرد، به ویژه از آنجایی که تیم توسعه فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نتوانست دمای بالای عینک ها را که ناشی از تعداد زیاد حسگرهای تصویربرداری داخلی و خارجی است، درمان کند.

گزارش روزنامه فایننشال تایمز در ماه مارس گذشته حاکی از آن است که بخش عملیاتی نیاز به معرفی هر چه سریعتر عینک با طراحی نزدیک به عینک اسنوبوردها با پشتیبانی از خدماتی مانند چت تصویری از طریق “FaceTime”، تماشای محتوای سه بعدی، و همچنین انجام تمرینات، تناسب اندام با یک مربی دیجیتال، پیش بینی آینده امیدوار کننده برای “Vision Pro”.

عینک جدید اپل فقط عینک نیست، بلکه دری است که به روی واقعیتی باز شده است که ما در آینده به روشی متفاوت و رادیکال زندگی خواهیم کرد.

روی تخت می خوابیم،زندگی ما و نسل های ما تماما دیجیتال، مجازی و غیر واقعی خواهد بود.

شرکت‌های فناوری قبلاً عینک‌های هوشمند را روانه بازار کرده‌اند، اما محبوبیت لازم را به دست نیاوردند که بارزترین آنها گوگل بود که در سال ۲۰۱۳ (گوگل گلس) را با هزینه ۱۵۰۰ دلار در آن زمان راه‌اندازی کرد، اما محبوبیت چندانی نداشت.

به دلیل مشکلات فنی و حفظ حریم خصوصی، تولید آن را در سال ۲۰۱۵ متوقف کرد و بعداً در سال ۲۰۱۹ از سر گرفت.

مایکروسافت همچنین عینک واقعیت افزوده (هولولنز) را در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد و اولین نسخه آن را در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد.

این یک دستگاه تخصصی است که بخش تجاری را با قیمت ۳۵۰۰ دلار هدف قرار می دهد.

در اکتبر ۲۰۲۲، شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، عینک Quest Pro را با قیمت ۱۵۰۰ دلار عرضه کرد تا به کاربران اجازه دهد با محیط‌های مجازی در پس‌زمینه دنیای واقعی اطراف خود تعامل داشته باشند.

این شرکت تلاش کرده تا در مقایسه با مدل فعلی عینک Quest 2 که تا حد زیادی بازار واقعیت مجازی را در اختیار دارد، به‌روزرسانی‌های زیادی را به «Quest Pro» اضافه کند.

عینک‌های جدید مجهز به دوربین‌هایی با جهت‌گیری خارجی هستند که پخش زنده سه‌بعدی از محیط فیزیکی اطراف کاربر را مخابره می‌کنند و امکان ایجاد واقعیتی ترکیبی بین دنیای مجازی و واقعی کاربر را فراهم می‌کنند،برای مثال،توانایی یک نقاشی مجازی را در دنیای واقعی به دیوار آویزان کنید یا کاری کنید که یک توپ مجازی از روی میز واقعی پرتاب شود.

اما در نتیجه مشارکت ضعیف و زیان ۱۳٫۷ میلیارد دلاری که در سال گذشته از واحد Reality Labs متحمل شد،این شرکت قیمت خود را به ۹۹۹ دلار کاهش داد.

مهاباد/بالویز/۱۴۰۲/۰۳/۲۱-۰۰:۱۷:۵۸/خبر۳۷۴۴/کدخبر۱۷۹۶۹/ی۱۰۹/